נטו תייבא עבור שופרסל את הגבינות הצהובות
יצרנית המזון חברה לרשת שופרסל, שניגשה למכרז ליבוא גבינות בפטור ממכס של משרד הכלכלה. ל"כלכליסט" נודע כי למכרז ניגשו גם מחלבות גד, זרוע היבוא של טיב טעם ישרקו ויבואנית הגבינות נני סיימן
נטו, יצרנית המזון החמישית בגודלה בישראל, תייבא עבור שופרסל את הגבינות הצהובות במסגרת המכרז ליבוא גבינות בפטור ממכס של משרד הכלכלה - כך נודע ל"כלכליסט", בהמשך לחשיפה אתמול שלפיה שופרסל ניגשה למכרז באמצעות יבואן נוסף.
- שופרסל מוציאה לדרך את התחרות מול תנובה
- שופרסל מציבה תחרות לסופר-פארם: השיקה מותג פרטי לחיתולים
- מנכ"ל שופרסל: נכניס את המותג הפרטי למוצרי החלב
שיתוף הפעולה עם שופרסל יאפשר לנטו להרחיב את התחרות עם יצרנית המזון הגדולה בישראל תנובה. עד היום התחרתה נטו עם תנובה רק בשוק מוצרי הבשר, וכעת צפויה החברה להיכנס לראשונה גם לשוק הגבינות הצהובות שבו שולטת תנובה.
נטו תתרחב מבשר גם לגבינות צהובות
מדובר במהלך משמעותי, שבמסגרתו חוברים יחד שני גורמים בעלי עוצמה בשוק המזון. באמצעות הגבינות שתייבא נטו, לראשונה תוכל שופרסל להרחיב את המותג הפרטי שלה לקטגוריית החלב, ואילו נטו תוכל להרחיב את סל המוצרים שהיא משווקת לרשתות נוספות ולשוק המוסדי, כך שיכלול גם גבינות.
פרט לנטו ניגשה למכרז גם חברת מחלבות גד הפועלת בשוק הגבינה הצהובה, עם גבינת מוצרלה מגורדת. גם יבואנית הגבינות נני סיימן ניגשה למכרז, וכמוה גם זרוע היבוא של טיב טעם ישרקו.
השוק כבר התעורר עם כניסת טרה אליו
משרד הכלכלה הוציא לדרך את המכרז באוקטובר האחרון. היקף הגבינות שייובאו בפטור ממכס במסגרת ההליך משמעותי מאוד, וכולל כ־20% מהכמות השנתית של גבינות קשות שנמכרות בישראל. תחילה נקבע כי במכרז יזכו ארבעה יבואני גבינות בלבד, אולם בעקבות טענות שעלו מצד יבואנים בנושא הוחלט להקל את תנאיו, ולאפשר לחמישה יבואנים לזכות בו. במקביל הופחתה הכמות שכל יבואן נדרש להתחייב לה מ־1,200 טונות ל־860 טונות (כלל המכרז הנו ליבוא גבינות צהובות בהיקף של 4,800 טונות). המחיר לצרכן יהיה הקריטריון המרכזי שעל פיו יוחלט על חלוקת ההקצאות מן המכסה. לשם כך נדרשו המציעים להציג הסכם עם רשת שיווק, ובו מתחייבת זו למכור את הגבינה המיובאת לצרכן במחיר נמוך.
שוק הגבינות הצהובות רשם השנה התעוררות עם השקת הגבינה הצהובה של טרה. על פי סטורנקסט, השוק מגלגל מכירות של כ־800 מיליון שקל בשנה ונשלט על ידי תנובה המחזיקה ב־83% ממנו. טרה מחזיקה ב־14% מהמכירות, ויתר השוק נשלט על ידי שחקנים קטנים.