$
פרסום ושיווק

רגע לפני חוק התווים: שופרסל מצמצמת הנחות על תווי קנייה

ל"כלכליסט" נודע כי הרשת, החוששת מפגיעה ברווחיות הגולמית, נערכת למכור תווים במחיר גבוה מאשר היום ולהוזיל מוצרים בכל הפורמטים שלה

נורית קדוש 08:1403.04.14

"חוק תווי הקנייה", שייכנס לתוקף בקרוב ומחייב קביעה של שווי אחיד לכל תווי הקנייה בין פורמטים שונים של אותה רשת, מוביל לצמצום הפעילות בתחום של הרשתות הגדולות. ל"כלכליסט" נודע כי בשופרסל נערכים בימים אלו לצמצם את ההנחות בשיעור 10%–18% הניתנות לרוכשי התווים לכדי אחוזים בודדים. המהלך ייצא לפועל בתוך חודשים ספורים, וצפוי לחול על התווים שתנפיק הרשת לקראת ראש השנה.

 

סכום הכסף שייחסך על ידי שופרסל עם צמצום ההנחות ישמש את הרשת להפחתת מחירי המוצרים בכל תת־הרשתות שלה. בכך תנסה הרשת לבלום את זליגת הלקוחות לרשתות הפרטיות, כפי שזו באה לידי ביטוי בנתוני נילסן.

 

איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל

 

"חוק התווים" מונע מהרשתות לייצר לעצמן איזון בשיעור ההנחות בכל פורמט, באמצעות קביעת ערך שונה לתו במימושו בפורמטים שונים. הרשתות חוששות כי החוק יגרום לירידה ברווחיות הגולמית שלהן.

 

שוק התווים מגלגל כ־2.5 מיליארד שקל בשנה, וברובו מתחלק בין שופרסל המנפיקה תווים בשווי של כ־1.2 מיליארד שקל, לרבוע כחול המנפיקה תווים בשווי של כ־600 מליון שקל. מדובר בהרבה מאוד כסף שמובטח מראש. שופרסל ציינה בדו"ח השנתי שלה ל־2013 כי התווים תפסו נתח של 10% מהמכירות שלה.

 

מכירת התווים מבטיחה לרשתות המנפיקות אותן הכנסה מובטחת מלקוחות שרכשו את התו, ותורמת לכניסת לקוחות שאלמלא התווים לא היו קונים ברשת. לקוחות המחזיקים בתווים מאופיינים בסל קנייה גדול מזה של מי שמשלמים באמצעי תשלום אחר. בנוסף, תשלום בתווים חוסך לרשתות עמלת סליקה הנגבית מהן על ידי חברות האשראי. לוויתור על יתרונות אלו עלולה להתווסף ירידה במחזור המכירות, הן בעקבות הפחתת רכישת התווים והן בעקבות הורדת המחירים בפורמטים השונים.

 

המהלך צפוי להוביל להתמודדות עם הרשתות המכבדות את התווים, שיצטרכו לבחור אם להמשיך לכבד את התו ובאיזו דרך. השפעה משמעותית צפויה למהלך על שוק המתנות לחג לעובדים, אשר אחרי שנים צפוי לחזור להתבסס יותר על מתנות וכרטיסים נטענים לרשתות שונות, על פני תווי קנייה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x