תוקפם של תווי הקנייה יעמוד על 5 שנים לפחות וערכם יהיה אחיד
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק שנועדה להסדיר את השימוש בתווי קנייה. מנכ"ל פוקס: אם נדרש לכבד את התו גם במבצעים, המחיר יעלה והצרכן יפגע
בעודן נערכות ליישום הסדר הפשרה אליו הגיעו בנוגע לתוקפם של תווי הקנייה, מתמודדות שופרסל ורבוע כחול עם חזית נוספת מצד ועדת הכלכלה שאישרה היום (ד) לקריאה ראשונה את הצעת החוק שנועדה לתקן את חוק הגנת הצרכן ולהסדיר את השימוש בתווי קנייה. לפי ההצעה שאושרה, תוקפו של תו קנייה יהיה ל-5 שנים לפחות והסכום הנקוב בו יהיה אחיד לגבי כל החנויות בהן ניתן לממש את התו, כך שלא תהייה אפשרות לקבוע סכום נמוך למימוש ברשתות דיסקאונט למשל.
בדיון שנערך בוועדת הכלכלה, הביעו נציגי רשתות השיווק המנפיקות את התווים, התנגדות לקביעת שווי אחיד לתווים בכל הרשתות. מנהל תחום רשתות השיווק באיגוד לשכות המסחר, נמרוד הגלילי, הזהיר כי זה יצור מצב שלכל רשת יהיו תווים שונים לרשת העירונית ולרשת הדיסקאונט. היועץ המשפטי של שופרסל, עו"ד ערן מאירי, הוסיף כי האפשרות השנייה היא שהתו יהיה יקר יותר.
הוועדה דנה גם בשורה של ההגבלות המופיעות על התווים. מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, ירון לוינסון, אמר בהתייחס לכך כי "התווים היום זה כמו כתב אישום עם אין סוף הגבלות. זה אמנם שקוף אבל חשובה לא פחות גם הוודאות של הצרכן". עו"ד זהבית שחף ממגה טענה מנגד כי "אם יוסרו כל המגבלות זה יהרוג את התווים". מנהל הפיתוח העסקי בשופרסל, עידו רז, הוסיף כי "אם יהיו הנחות ללא מגבלות לא יהיו תווים". מנכ"ל פוקס, רן ארנון, ציין כי אם ידרש לכבד התו גם במבצעים, המחיר יעלה והצרכן יפגע. כאמור, במסגרת הסכם פשרה שאושר על ידי בית המשפט המחוזי בלוד לפני כשבועיים, יאריכו החל מעוד חודש וחצי רשתות השיווק את תוקף תווי השי שהונפקו מאז 2004 למשך 18 חודשים נוספים.