$
רכב

בלעדי לכלכליסט

הדרישות לרכבים יוקרתיים הביאו לפיצוץ מכרז הליסינג של נמל אשדוד

הנמל דחה את המכרז בגלל שקיבל הצעות מחיר גבוהות מדי וציין כי חברות הליסינג רשאיות להגיש הצעות נוספות וזולות יותר; אחת הבעיות במכרז שגרמה לחברות להגיש הצעות גבוהות נוגעת לדרישת האבזור של המכוניות - הגבוהה מהמקובל

תומר הדר וליאור גוטמן 06:5522.08.17

מכרז הליסינג של נמל אשדוד, הנחשב לאחד המבוקשים בקרב חברות הליסינג הגדולות, התפוצץ.

 

ממכתב שנשלח באחרונה מאגף הרכש של הנמל לוועדת המכרזים עולה כי המכרז נדחה בגלל שהנמל קיבל הצעות מחיר גבוהות מדי. במכתב צוין כי חברות הליסינג רשאיות להגיש הצעות פעם נוספת, אך עליהן להיות זולות מאלה שהוגשו עד כה.

 

אילוסטרציה אילוסטרציה צילום: עמית שעל

 

 

מכרז הליסינג של נמל אשדוד, שפורסם לפני כחצי שנה, נחשב למכרז מורכב. הוא מחולק לשמונה קבוצות כלי רכב שונות, הכוללות רכבי מיני, סופר־מיני, כביש־שטח, טנדרים ואוטובוסים זעירים. היקף המכרז נאמד ב־150–300 כלי רכב, בהתאם לדרישות עובדי הנמל.

 

אחת הבעיות העיקריות שהתגלו במכרז, שגרמה לחברות הליסינג לתמחרו יחסית ביוקר, נוגעת לרמת האבזור של המכוניות - הגבוהה מהמקובל בליסינג. לדוגמה, בקטגוריית המכוניות העממיות דורשים בנמל אשדוד את הגרסה המאובזרת ביותר של סוזוקי באלנו GLX, שבדרך כלל אינה מוצעת לחברות הליסינג. גם את הונדה ג'אז דורשים בנמל אשדוד ברמת הגימור הגבוהה "אלגנס".

 

באגף הרכבים המשפחתיים דורשים בנמל טויוטה קורולה ברמת הגימור הגבוהה GLI ולא ברמת SUN המקובלת בליסינג. כמו כן מבקשים שם את סובארו אימפרזה המשפחתית ברמה המצוידת במנוע בנפח 2.0 ליטרים ומערכת הנעה כפולה.

 

במכרזי ליסינג רגילים זוכות חברות הליסינג להנחות מיצרני הרכב על מכוניות ברמות האבזור הבסיסיות ויכולות להציע הנחות ללקוח. במכרזים שבהם נדרשים כלי רכב בעלי רמות גימור גבוהות, המיועדים לרוב לללקוחות הפרטי, החברות מתקשות להעניק הנחה.

 

בנמל אשדוד סירבו להגיב לדברים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x