יונדאי תשבית מתקני ייצור בקוריאה עקב מחסור בשבבים
לדברי החברה, הרכיב החסר הוא מצלמה קדמית שמותקנת ביונדאי קונה. עם זאת, הפסקת הייצור נוגעת גם לדגם איוניק 5, רכב הכביש שטח החשמלי הייעודי הראשון של יונדאי
המחסור העולמי ברכיבי אלקטרוניקה יגרום ליונדאי העולמית להשבית את מפעליה באולסאן שבדרום קוריאה, כך מדווחים אמצעי תקשורת במדינה. מפעל החברה באולסאן יושבת בין ה-7 ל-14 באפריל, פרק זמן ממושך במונחי ענף הרכב העולמי.
- יצרני הרכב מאטים קצב הייצור עקב מחסור ברכיבים אלקטרוניים
- בגלל הפסקות ייצור בעולם - דחייה במשלוחי רכב לישראל
- אפקט הפרפר: בתעשיית הרכב העולמית מזהירים ממחסור בחלקי חילוף בעקבות וירוס קורונה
בניגוד לתעשיות אחרות שמסוגלות להשלים מוצרים על פס ייצור גם ללא רכיבים מסוימים, שיצרן הרכב יכול להוסיף בבוא הזמן, ברכב מדובר בשיטת ייצור שדורשת הרכבה של אלפי רכיבים בפרק זמן קצר, כש"רטרו פיט", כלומר התקנה לאחר סיום הייצור נחשבת כמעט בלתי אפשרית. המשמעות היא שכל מפעל רכב חייב שרשרת אספקה שמוודאת כי כל חלק שמותקן ברכב יהיה זמין במועד הייצור, אם לא הדבר עלול להשבית פס ייצור שלם.
לפי דיווחי יונדאי, הרכיב החסר הוא מצלמה קדמית שמותקנת ביונדאי קונה, דגם שמשווק גם בישראל. הפסקת הייצור של יונדאי אינה נוגעת רק לקונה, אלא גם לדגם בעל חשיבות אדירה עבור היצרנית הקוריאנית: איוניק 5, רכב הכביש שטח החשמלי הייעודי הראשון של יונדאי שממתין לאספקה של ספקי כוח.
לצד הקשיים עמם מתמודדים יצרני הרכב הגדולים באספקת רכיבי אלקטרוניקה שנובעים מהקורונה, ענף הרכב העולמי צפוי לעמוד בקרוב בפני בעיה נוספת: מפעל יפני של רנסאס, מספקיות רכיבי האלקטרוניקה הגדולות בעולם למכוניות עלה באש לפני כשבועיים וטרם שוקם. רנסאס אחראית לכ20% מתפוקת הצ'יפים בעולם, שמשמשים בקונסולות משחק, מחשבים וכמובן גם מכוניות.
מעבר לכך, ענף הרכב האירופי והאמריקאי צפוי לסבול בעוד כחודש מקשיים נוספים שנובעים מ"פקק" האוניות שנוצר בתעלת סואץ, אוניות שנשאו בחלקן רכיבים אלקטרוניים מהמזרח אל יצרני רכב באירופה ובעיקר בארה"ב.