יצרני הרכב מאטים קצב הייצור עקב מחסור ברכיבים אלקטרוניים
היצרניות נתקלות במחסור ברכיבים אלקטרוניים שמייצרות אפל, HP ולנובו. בין הסיבות, הקורונה גרמה לזינוק בביקוש לקונסולות משחק, מחשבים ביתיים, טלוויזיות ומוצרי אלקטרוניקה בידורית, ואותן חברות מייצרות עבור יצרניהם רכיבים ויצרני המכוניות נדחרים לתחתית התור
יצרני הרכב הגדולים מאטים את קצב הייצור עקב מחסור ברכיבים אלקטרוניים שמייצרות אפל, HP ולנובו.
- פוסט טראמפ: יצרני הרכב מודיעים על יוזמות ירוקות בארה"ב
- דוחות יצרניות הרכב: הביצועים הנמוכים בשנה שעברה הצילו את סובארו, היקף הייצור פגע במיצובישי
- בגלל הקורונה ובזכות תהליך הייצור הייחודי: פרארי רשמה עלייה בהכנסות
בגלל הסגרים שננקטים ברחבי העולם קיים כיום זינוק בדרישה לקונסולות משחק, מחשבים ביתיים, טלוויזיות ועוד אמצעי אלקטרוניקה בידורית שיצרניהם לא רק נמצאים בקשרים טובים יותר עם ספקי הרכיבים, הם גם משלמים בנדיבות עבור רכיבים אלה, מה שדוחף את יצרני הרכב אל סוף התור.
תעשיית הרכב העולמית עובדת, עוד מימי מודל T של פורד (דגם הרכב הראשון ששווק באופן המוני), בשיטת ייצור מוכחת: מכונית מיוצרת על פס ייצור כשכל הרכיבים זמינים באמצעות שרשרת האספקה של יצרן הרכב. מחסור ברכיב אחד בלבד מסוגל לעצור את פס הייצור. עבור יצרני הרכב עצירה של פס ייצור גורמת מיידית להפסדי עתק ולכן יצרני הרכב מעדיפים לא לייצר מכוניות על פני מצב שבו צריך לעצור את פס הייצור כדי להמתין להגעתו של בורג או מעגל חשמלי.
במהלך השבועות האחרונים הודיעה הונדה כי היא מצמצמת את ייצור הג'אז (FIT בשוק היפני) במפעליה ביפן עקב מחסור ברכיבי אלקטקרוניקה. אחריה גם ניסאן הודיעה כי היא מצמצמת את ייצור הנוט (NOTE) במפעליה ביפן עקב מחסור ברכיבי אלקטרוניקה ופולקסווגן הודיעה גם לאחרונה כי היא נערכת לצמצום של הייצור במפעליה בסין, אירופה וארה"ב מאותה סיבה: מחסור ברכיבי אלקטרוניקה.
התרחיש ההגיוני הוא שיצרני האלקטרוניקה נפגעו מהקורונה ואינם יכולים לייצר, אך בסין, שהתאוששה ככל הנראה ראשונה, ייצור רכיבי האלקטרוניקה נמשך. הבעיה היא שקיבולות הייצור של מפעלי האלקטרוניקה אינן מכוונות לתעשיית הרכב, אלא דווקא לתעשיית המחשוב.