$
משפט

אושרה הגשת ייצוגית נגד פרטנר עקב העלאת התעריף ללא הודעה

לפי התביעה, שהוגשה ב-2017, החברה מתקשרת עם לקוחות לתקופה קצובה בעלות מוסכמת, ובתום התקופה היא מחייבת אותם בסכום גבוה יותר מבלי להודיע להם על כך; בפרטנר טענו כי מגישי התביעה הם "לקוחות עסקיים" - ולכן לא קיבלו הודעה על העלאת התעריף

בית המשפט המחוזי אישר הגשת תביעה ייצוגית נגד פרטנר . זאת לאחר שנטען כי התובעים שילמו לכאורה תעריף חודשי גבוה יותר מהתעריף שבו חויבו מאז שהצטרפו לתוכנית, ללא קבלת הודעה מראש.

 

 

 

החלטת בית המשפט ניתנה במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה בשנת 2017 נגד פרטנר תקשורת בטענה כי היא מפרה את הוראות חוק הגנת הצרכן. זאת, בכך שהיא מתקשרת עם לקוחות לתקופה קצובה בעלות מוסכמת, ובתום התקופה היא מחייבת אותם בסכום גבוה יותר מבלי להודיע להם על כך ומבלי לציין בעת ההתקשרות כי תעריף התוכנית צפוי לעלות.

 

מגישי הבקשה הם אחים, לקוחות של פרטנר, העושים בטלפונים הסלולאריים שלהם שימוש שהוא בעיקרו אישי, ביתי ומשפחתי. האחים טענו באמצעות עו"ד רם גורודיסקי ועו"ד גל גורודיסקי כי אחד האחים התקשר ביוני 2015 בהסכם עם פרטנר , באמצעות הטלפון, לקבלת שירותי רט"ן לתקופה של 18 חודשים. החיוב החודשי המוסכם עבור תוכנית Special לעסקים עמד על 46.80 שקל לחודש למשך תקופת ההתקשרות - 18 חודשים. נטען כי פרטנר לא ציינה כי בתום התקופה צפוי תעריף התוכנית לעלות. עוד נטען כי עם תום תקופת ההתקשרות, גילה האח כי החיוב החודשי שגבתה פרטנר עלה לסך של 65.67 שקל , בשונה ממה שסוכם ושולם עד אז. עוד טען האח כי לא קיבל כל הודעה בדבר השינוי הצפוי בעלות התכנית. גם האח השני טען להתנהלות דומה של פרטנר.

 

 

השופטת מיכל נד"ב השופטת מיכל נד"ב

 

מנגד , טענה פרטנר כי היא שולחת לצרכנים המתקשרים עמה בעסקה קצובה הודעות בחשבונית ובנוסף, היא שולחת להם מסרונים בהתאם. פרטנר טענה כי האחים צורפו לפרטנר כלקוח עסקי (ולא לקוח פרטי) בשל טעות של נציגה, הוצעה להם תוכנית לעסקים - ולכן, הם לא קיבלו את ההודעות בהתאם לחוק הגנת הצרכן. מנגד טענו האחים כי אין הבדל בין המנויים אותם מכנה פרטנר "פרטיים" לבין אלה אותם היא מכנה "עסקיים". אלה גם אלה כפופים לחוק הגנת הצרכן ונהנים מהגנותיו.

 

השופטת מיכל נד"ב קבעה בהחלטתה לאשר הגשת תביעה ייצוגית כי "משאין מחלוקת כי פרטנר לא שלחה למבקשים הודעות לפי חוק הגנת הצרכן הרי שבהיותם 'צרכן', היא הפרה לכאורה כלפיהם את חוק הגנת הצרכן".

 

עוד נקבע בהחלטת השופטת כי "לאחר שקבעתי כי לא הוכח לכאורה שמדובר בטעות, הרי שקיימת לכאורה קבוצה של כ-11,811 אנשים שצורפו לתוכניות עסקיות שונות , בעודם לקוחות פרטיים, ואשר לא קיבלו הודעה...". השופטת קבעה כי היא מאשרת את הבקשה לאישור תובענה ייצוגית פרטנר וכי פרטנר תישא בשכר טרחה לבא כוח המייצג בסכום של 30,000 שקל. לדבריה, "הקבוצה שבשמה תנוהל התובענה היא לקוחותיה של פרטנר שהם 'צרכן' כמשמעותו בחוק הגנת הצרכן, שלהם הסכם עם פרטנר לתקופה קצובה, ושפרטנר גבתה מהם תעריף גבוה יותר מהמוסכם מבלי שקיבלו על כך הודעה מראש ובכתב".

 

בפרטנר בחרו שלא להגיב. 

x