אושרה ייצוגית נגד פרטנר על חיוב שיחות שגוי בחו"ל
בתביעה טען לקוח החברה כי חויב עבור שיחות נכנסות בחו"ל אף שדחה אותן באמצעות לחיצה על מקש הניתוק
בית המשפט המחוזי בירושלים אישר בשבוע שעבר הגשת תביעה ייצוגית נגד פרטנר. זאת לאחר שנטען כי לקוחות בחברה חויבו על שיחה נכנסת שלא נענתה כאשר שהו בחו"ל.
- הניודים ב-2020 מוכיחים: החברות הקטנות מתקשות לגייס
- מנכ"ל פרטנר: "הקורונה הקפיצה את המודעות לצורך באינטרנט על גבי סיבים"
- לראשונה מזה 3 שנים, פרטנר עוברת להפסד של 5 מיליון שקל; המגזר הקווי בצמיחה
המבקש שהגיש את התביעה הייצוגית טען כי במהלך אוקטובר 2016, בעת ששהה בחו"ל, הוא חויב עבור 9 שיחות נכנסות בתעריף של 9.9 שקלים לדקת שיחה, וזאת אף שהוא דחה באמצעות לחיצה על מקש הניתוק בנייד שלו 8 מתוך 9 השיחות בשל עלותן הגבוהה.
עוד טען כי בשל כל אחת מהשיחות שדחה הוא חויב בדקת שיחה נכנסת. בסך הכל חויב ב־79.2 שקל על שיחות שלא ביצע. באמצעות עו"ד אייל אבידן ועמוס האוזנר טען המבקש כי כאשר ניסה להתחקות אחר מדיניות החברה, מצא כי שיחה שלא נענית לא מחויבת בתשלום, אלא אם קיימת "הפניית שיחות" – שירות שבמסגרתו מועברות השיחות הנכנסות למספר טלפון אחר (עקוב אחריי).
המבקש טען כי מעולם לא ביקש שירות זה ולא הגדירו בנייד שלו. מנגד, טענה פרטנר כי החיוב נעשה בשל הפניית שיחות שהוגדרה בנייד שלו למספר יעד מסוים בחו"ל. המבקש טען כי לא הוא הגדיר את הפניית השיחות אלא פרטנר וכי מספר היעד לא מוכר לו. השופטת קבעה ש"הקבוצה שבשמה תנוהל התובענה הייצוגית היא כל לקוחות פרטנר שחויבו בתשלום בחו"ל, מבלי שביצעו את השיחות שעבורן חויבו, בשבע השנים שקדמו להגשת בקשת האישור".
מפרטנר לא התקבלה תגובה.