פרויקט הרכבת הקלה נופית: מתחילות העבודות המוקדמות בקרית אתא
העבודות המוקדמות יוקדשו לייצוב הקרקע והכנת השטח להקמת מרכז התפעול והאחזקה הלוגיסטי (דיפו) אשר ימוקם באזור התעשייה בעיר; עבודות ביצוע ראשוניות להכשרת השטח החלו לפני חודשיים בנוף הגליל
משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל מתחילים השבוע בעבודות הביצוע המוקדמות של הרכבת הקלה "נופית" - במקטע קרית אתא. העבודות המוקדמות מתרכזות בהקמת מרכז התפעול והאחזקה הלוגיסטי (דיפו) באזור התעשייה של העיר. מרכז זה ישמש את כלל הקו ובו יתוחזקו כלל הקרונות בקו. בנוסף מוקם במתחם זה גם מרכז בקרה ושליטה אשר יפקח על התנועה לאורך התוואי.
- מנהל הקו האדום של הרכבת הקלה פרש אחרי שנה
- 6 קבוצות הגישו מועמדות במכרז הזכייני לרכבת הקלה נופית בין חיפה לנצרת
- משרד התחבורה ביטל קווים, הנוסעים נתקעו בתחנות
העבודות המוקדמות כוללות עבודות לייצוב הקרקע והכנת השטח והן יתבצעו בשטח של כ-70 דונם באזור התעשייה בסמיכות לכביש 22, כביש עוקף קריות. עבודות אלה יימשכו כשנתיים. העבודות הראשוניות בפרויקט החלו כבר לפני חודשיים, אז הוחל בהכשרת השטח במספר מוקדים בנוף הגליל וכן בתחנת מרכזית המפרץ בחיפה.
הרכבת הקלה "נופית" היא רכבת קלה אזורית אשר תשרת את תושבי הצפון ומיועדת ליצור רצף תחבורתי מהיר ונגיש באמצעות חיבור גושי ההתיישבות במטרופולין הצפוני – גוש חיפה, גוש הקריות וגוש נוף הגליל-נצרת.
תוואי הרכבת הקלה יתפרס לאורך כ-41 ק"מ, ויהיו בו 20 תחנות. לפי התוכנית, בקו ייסעו יותר מ-30 קרונות בתדירות של 4–10 דקות. הרכבת תשרת כ-100,000 נוסעים ביום, ומהירות נסיעתה המרבית במקטע הבין-עירוני תהיה כ-100 קמ"ש. עלות משוערת של הפרויקט כולו: כ-7 מיליארד שקל.
איציק אורון סמנכ"ל הרכבת הקלה חוצה ישראל מסר היום: "מקטע קרית אתא הוא מקטע מרכזי וחשוב בפרויקט הרכבת הקלה נופית, במסגרתו יוקם מתחם דיפו ומרכז בקרה ראשי, ישודרגו מחלפים ויוקמו תחנות נוסעים וחניוני חנה וסע סמוכים להן. בנוסף יכלול המקטע את ציר מרכז העסקים הראשי העתידי של קרית אתא אשר ישלב מערכת כבישים, מסילה ומדרכות. אנו פועלים בתאום ושיתוף פעולה מלא עם עיריית קרית אתא".