יגואר: תוך ארבע שנים נפסיק לייצר רכבים מזהמים
חברת האם של יגואר ולנד רובר, JLR, הודיעה כי תחדל לייצר רכבים בעלי מנועי בעירה פנימית תוך ארבע שנים ואילו לנד רובר תציג שש גרסאות חשמליות של דגמי החברה. בנוסף, יגואר ולנד רובר יחדלו לחלוטין מהתקנת מנועי דיזל
יגואר הבריטית תהפוך ליצרנית רכב חשמלית משנת 2025, כך הודיעה היום JLR, החברה האם של יגואר ולנד רובר במהלך מצגת מיוחדת למשקיעים. JLR נמצאת כיום במצב בעייתי מבחינת מצבה בשוק הרכב העולמי ביחס לממוצע הפליטות שלה: בניגוד לרוב יצרני הרכב הגרמנים, JLR מתמחה בייצור של רכבים גדולים וכבדים יחסית, מה שמעלה את ממוצע פליטות המזהמים שלהם. במצב כזה רכבי היצרנית מתקשים לעמוד בתקן ממוצע פליטות הזיהום האירופי אשר נכנס לתוקף אשתקד, מה שגוזר על היצרנית קנסות עתק. מעבר לכך, תקנות הזיהום בדרך להחמרה משמעותית בשנים הקרובות.
- יגואר נדירה לצד סובארית: שנת הקורונה גרמה לאספני הרכב בישראל להתפנק
- היצרנים צריכים כסף, ויש מי שישלם: יגואר תייצר מכוניות קלאסיות מחדש
- יצרני הרכב הגדולים בארה"ב ואירופה חוזרים לפעילות חלקית
לפי עיקרי המצגת יגואר תחדל מייצור של רכבים בעלי מנועי בעירה פנימית תוך ארבע שנים ואילו לנד רובר תציג שש גרסאות חשמליות של דגמי החברה. ההבדל המהותי בין שתי היצרניות שחוסות תחת אותו גג הוא בסמנטיקה - בעוד שיגואר מצהירה במופגן שלא תייצר בעתיד רכב מזהם, בלנד רובר מכריזים גם על גרסאות חשמליות שישווקו ככל הנראה לצד גרסאות שיצוידו בגרסה זו או אחרת של מנועי בעירה פנימית.
בפועל היצע דגמי יגואר החשמליים אינו נרחב וכולל כיום רק את I PACE מה שידרוש מהיצרנית השקעה ניכרת בהצגת דגמים חדשים. כיום יגואר מסתמכת במידה ניכרת על ארכיטקטורה קיימת של דגמים כגון ה- F PACE, שהיא מעדכנת מעת לעת עם מערכות הנעה חדשות. לפי הצהרת לנד רובר, הדגם החשמלי הראשון של יצרנית רכבי השטח הבריטית יוצג בשנת 2024. עד 2030 60% מרכבי היצרנית יהיו חשמליים. בנוסף יגואר ולנד רובר יחדלו לחלוטין מהתקנת מנועי דיזל כבר בשנים הקרובות.