יגואר נדירה לצד סובארית: שנת הקורונה גרמה לאספני הרכב בישראל להתפנק
מנתוני משרד התחבורה לגבי יבוא הרכב הקלאסי ל-2020 עולה כי הכסף שהתפנה בשל הקורונה ועצירת הנסיעות לחו"ל עזרו להביא ארצה כמה מכוניות מעניינות במיוחד. בהן, מכונית נדירה גם באירופה: יגואר 100SS מודל 1940, שממנה יוצרו פחות מ-400 יחידות
החופשות שבוטלו והכסף הפנוי שנוצר אצל לא מעט ישראלים אשתקד הפכו את שנת הקורונה לשנה מעניינת במיוחד בתחום יבוא רכבי האספנות, כך עולה מנתוני משרד התחבורה אשר מסכמים את היקף יבוא הרכב הקלאסי ל-2020.
- זינוק בייבוא זעיר של רכבי יוקרה: מ-170 מכוניות ל-1,470 בשלוש שנים
- טסלה הבטיחה מסירת מכוניות במרץ - אף שלא קיבלה עדיין אישור יבוא לישראל
- מנכ"ל לובינסקי: "הגעת טסלה מצוינת עבורנו"
מדינת ישראל מאפשרת כיום יבוא של רכבי אספנות שגילם הוא מעל 30 שנים. משמע, עבור ישראלים רבים כל מכונית משנת 1990 ומטה, גם מכוניות חלום יוקרתיות וגם מכוניות עממיות אשר כיכבו בחלומות ילדות, מהוות מועמדות מצוינות ליבוא.
יגואר אחת מתוך 400 שיוצרו לצד סובארית ישנה
רשימת הדגמים ביוא האישי חושפת כי לישראל יובאה בשנה שעברה פונטיאק פורמולה 400, גרסת הביצועים של הפיירבירד שמנוע שמונה הבוכנות שלה בנפח 6.6 ליטרים הפיק אז 345 כוחות סוס. הפונטיאק אשר יוצרה ב-1968 כבר נוסעת בכבישי ישראל.
לצד הפונטיאק ניתן למצוא מכונית נוספת אשר נחשבת נדירה גם באירופה: יגואר 100SS מודל 1940, מכונית שממנה יוצרו בסך הכל פחות מ-400 יחידות. היא נחשבת לדגם הראשון של יגואר, והמחיר שלה עשוי לטפס בקלות אל מעבר ל-400 אלף יורו. זאת לפני עלויות יבוא לישראל, מסים ומכסים, מה שעשוי לנפח את מחירה ליותר מ-3 מיליון שקל.
לצד אלה ניתן להבחין ברשימות גם בפרארי 328GTS מודל 1986, ובמפתיע גם באלפא רומיאו מאטה, רכב שטח צבאי שאלפא רומיאו ייצרה בשנות השישים.
לצדן מופיעה גם מכונית מורגן 4/4 מודל 1968. מורגן נחשבת כיום ליצרנית הרכב הוותיקה ביותר בעולם אשר נמצאת עדיין בבעלות משפחת המייסד. מורגן מייצרת מכוניות ספורט בעבודת יד אשר מבוססות על טכניקות שבפועל לא השתנו משמעותית מאז שנות השישים, משמע היצרנית הבריטית מייצרת מדי שנה עשרות בודדות של מכוניות.
כן ניתן למצוא ברשימה כמה מכוניות ביואיק משנות הארבעים של המאה הקודמת וגם לא מעט אופנועים משנות השמונים. לצד מכוניות החלום היוקרתיות ניתן למצוא גם לא מעט דגמים שלא עולים מאות אלפי דולרים, אך היו חלומם הפרטי של ישראלים שגדלו בשנות השמונים. כך, רשימת היבוא האישי כוללת כמה מכוניות אלפא רומיאו ספיידר אשר יוצרו בין 1985 ו-1988, ואפילו סובארו KJ8 אשר נודעה בישראל כ"סובארית".
בקורונה הקרוואנים פורחים
לצד יבוא מכוניות הספורט והאספנות ניכרת מגמת יבוא של קרוואנים ממונעים בדגמי אספנות. בשונה מקרוואנים חדישים שמחיריהם חוצים בקלות את רף חצי מיליון השקלים, חברות כדוגמת "היימר" שרכבים מתוצרתן שווקו באירופה לפני 30 שנה על בסיס שלדות מרצדס ואופל, מככבות ברשימות היבוא. זאת לאור העובדה שקרוואני אספנות עדיין מאפשרים יציאה לטבע ומגורים ברמה גבוהה בלי לוותר על היכולת לבשל וללון תחת גג.