$
רכב

האם זה האיחוד שיחזיר את מכוניות לאדה לישראל?

קונצרן רנו הודיע על הטמעת פעילות לאדה בתוך דאצ'יה. המהלך כולל שיתוף של פלטפורמות שונות ומערכות הנעה - ויפתח בפני לאדה שווקים נוספים

תומר הדר 18:0916.01.21

קבוצת רנו העולמית הודיעה השבוע על תוכנית קיצוצים מרחיקת לכת שמיועדת להחזיר את החברה הצרפתית לרווחיות גבוהה. כצפוי, כדי להמתיק את הגלולה המרה הכרוכה בצמצומי כוח אדם נרחבים, הציגה החברה "הסחת דעת" - מכונית תצוגה חדשה שרומזת על עיצובה של רנו 5 החדשה והחשמלית שתוצג בעתיד. ואולם, לצד התוכניות מרחיקות הלכת של רנו, הודיע קונצרן הענק על תוכנית דומה בשתי יצרניות חשובות עבור השוק הישראלי: דאצ'יה ולאדה.

 

 

גם במקרה של דאצ'יה, קונצרן רנו מיהר לנסות להנמיך להבות באמצעות הצגת רכב שטח חדש - הביגסטר. אך בניגוד לרנו, שצפויה לעבור תקופת צמצום, דאצ'יה תשמש דווקא כעוגן. כך, היצרנית הרומנית שדגלה תמיד בגישת "לואו קוסט", לא נפגעה משמעותית בשנים האחרונות ולכן ברנו הוחלט על הטמעה של פעילות לאדה (שבבעלות רנו) בדאצ'יה. היישות החדשה תשתף פלטפורמות ומערכות הנעה, וחשוב מכך - תאפשר ללאדה לפעול בשווקים שבהם לא פעלה עד כה משלל סיבות.

 

מהלך כזה עשוי בהחלט להאיץ את חדירתה מחדש של לאדה לשוק הרכב הישראלי כבר בשנים הקרובות. לאדה עצמה אינה זרה לישראל: מכוניות לאדה ראשונות יובאו ארצה בשנות התשעים ולאחר מכן הזיכיון החליף ידיים מספר פעמים. קבוצת קרסו הודיעה עוד במאי 2016 לבורסה על כוונות לייבא ארצה את מכוניות לאדה, אך במקום זאת מיקדה את עיקר מאמציה בחטיבת דאצ'יה.

 

במהלך השנים האחרונות בוצעו מספר ניסיונות לייבא ארצה רכבי לאדה באמצעות גורמים שאינם קשורים בקבוצת קרסו, לדוגמה של רכבי השטח של לאדה, בין אם ביבוא אישי ובין אם ביבוא מקביל, מה שעלול בהחלט לפגוע בקבוצת קרסו ולהאיץ את מאמציה להחדיר את לאדה לשוק הישראלי. כעת, עם הודעת איחוד המנגנונים של לאדה ושל דאצ'יה והעלייה בבשלותו של השוק הישראלי לייבוא של רכבים מסין, לא מן הנמנע שההזדמנות לייבא את לאדה תהיה במהרה שוב על השולחן.

x