רנו העולמית מציגה אסטרטגיה חדשה - כולל קיצוצים בכוח האדם ובייצור
יצרנית הרכב, שמאז פרישת המנכ"ל קרלוס גוהן עושה מאמצים ניכרים על מנת לבדל עצמה מהחברה האחות ניסאן מבלי שהפרידה תירשם "על הנייר", מתמודדת עם שחיקת רווחים. עיקרי התוכנית כוללים קיצוצי עלויות נרחבים, כולל במו"פ; קיצוצים בהיצע הדגמים ובהיקף היצור; ומעבר מ-6 ל-3 שלדות רכב בלבד
רנו העולמית חושפת תוכנית עסקית חדשה תחת המנכ"ל לוקה דימאו. עיקרי האסטרטגיה של רנו מבוססים על שורה ארוכה של קיצוצי משאבים אשר מיועדים לאפשר לחברה להתמקד בדגמי הליבה הרווחיים.
רנו נמצאת בעיצומו של מה שניתן להגדיר כ"אפיזודת אהבה-שנאה" עם החברה האחות ניסאן, זאת לאחר שמאז פרישת המנכ"ל קרלוס גוהן עושות שתי החברות מאמצים ניכרים כדי לבדל עצמן זו מזו ולהיפרד ככל האפשר, מבלי שהפרידה תירשם "על הנייר". יתרה מזאת: משקיעי רנו אינם עיוורים לעובדה שבזמן שרנו נאלצת להתמודד עם שחיקת רווחים, האחות הצרפתית פיג'ו מהווה כיום חלק מ-PSA וגם הצליחה לעבור עד כה את משבר הקורונה עם פגיעה יחסית מזערית.
- ג'נרל מוטורס חושפת מסחרית חשמלית בטווח נסיעה של 350 ק"מ
- אחרי מעל 100 שנים: פורד מצמצמת פעילות בדרום אמריקה
- מקיה ועד ג'נרל מוטורס: מדוע יצרני הרכב הגדולים מחליפים סמל
עיקרי התוכנית של רנו כוללים, כאמור, קיצוצי עלויות נרחבים - ובפועל גם קיצוצים בהיצע הדגמים של היצרנית, שחלק מהם, כדוגמת המיניוואן הגדול, האספאס, נחשבים יותר ל"ירושה" משנות השמונים, אז נהנו דגמי רנו מפופולריות אדירה.
האסטרטגיה של רנו "החדשה" מבוססת על מספר עיקרים. ראשית, היצרנית תצמצם את היקף היצור מ-4 מיליון מכוניות טרום קורונה ל-3.1 מיליון מכוניות בשנת 2025. צמצום הייצור אינו מצביע בהכרח על צמצום רווחים; למעשה, צמצום מספר הדגמים שאינם רווחיים כיום עשוי לחסוך לרנו תקורות בהיקף של 2.5 מיליארד יורו עד 2023 ולהביא, כך טוענת היצרנית, לעלייה של 5% ברווח התפעולי.
בנוסף נערכת רנו לצמצום של עלויות מחקר ופיתוח, מה שיתבטא בעתיד בצמצומים - הן בכוח האדם והן בהיקף מתקני המו"פ (רנו כבר סגרה חלק ממתקניה בפריז). בנוסף יצומצם מספר הפלטפורמות של רנו, משש לשלוש. פלטפורמה היא בפועל שלדה, כלומר הבסיס שעליו מבוססות מכוניות. עלות פיתוח פלטפורמה נאמדת במיליארדי דולרים, ובעוד שיצרני רכב כדוגמת פולקסווגן עושים כיום שימוש בקומץ של פלטפורמות, כלומר שלדות, אשר משמש ליצירה של דגמים רבים, ברנו ניצבים כיום בפני לא פחות משש פלטפורמות, שמספרן יצומצם לשלוש בלבד.
לצד צמצומי העלויות המתבקשים, רנו תשיק 24 דגמי מכוניות חדשים עד שנת 2025, כאשר היצע הדגמים יתבסס בחלקו על דגמי רטרו של החברה, כמו למשל רנו 5. כלומר, בדומה למיני החדשה, שהיא מכונית מודרנית אשר נושאת קווי דימיון מסוימים למכונית הנוסטלגית של שנות השישים, כך גם רנו תציג דגמי רטרו.