טסלה מבקשת לעכב את רישיון היבואן שלה, יקשה על אפשרות של יבוא מקביל זול יותר
קבלת רישיון היבוא דרושה לטסלה כדי להתחיל מכירה בהיקף נרחב של ארבעת דגמי היצרן, ה־3 סדאן והג'יפון המבוסס עליה, מודל Y. אולם לטסלה, שתהיה היצרן הראשון שיפעל בארץ בעצמו, אין עדיין מלאי של מכוניות למכירה והיא טרם הקימה רשת של עמדות טעינה מהירה
טסלה ביקשה ממשרד התחבורה לעכב את קבלת רישיון היבואן שלה, אף שהיא עומדת בקריטריונים לקבלתו, לאחר שהשלימה הקמת מוסך ראשון למותג המכוניות החשמליות האמריקאיות בפתח תקווה. הסיבה: אם אין אישור יבוא לטסלה הדבר יקשה על יבוא של הרכב לבד במחיר זול בהרבה.
קראו עוד בכלכליסט:
- החשמל שיאיר את השוק המקומי: הדגמים הבולטים בשנה הקרובה
- שגריר תהיה ספקית שירותי הדרך של טסלה בישראל
- טסלה מאיצה ההכנות לשיווק בישראל: מגייסת מנהל יבוא
קבלת רישיון היבוא דרושה לטסלה כדי להתחיל מכירה בהיקף נרחב של ארבעת דגמי היצרן, ה־3 סדאן והג'יפון המבוסס עליה, מודל Y, מכונית הסלון מודל S ורכב הפנאי המבוסס עליה, מודל X. אולם לטסלה, שתהיה היצרן הראשון שיפעל בארץ בעצמו, ללא יבואן מקומי, אין עדיין מלאי של מכוניות למכירה והיא טרם הקימה רשת של עמדות טעינה מהירה, הטסלה סופרצ'ארג', שהיא פורסת בכל מדינה שאליה היא נכנסת. שימוש חינם ברשת יהיה אחד השירותים היייחודיים שתציע טסלה ללקוחותיה.
טסלה 3 בישראל צילום: תומר הדר
עם זאת, הנפקת רישיון יבוא היתה מאפשרת כבר כעת יבוא אישי של דגמי טסלה מארה"ב ומאירופה, במחירים זולים משמעותית מאלה שתדרוש, החל מכ־300 אלף שקל למודל 3. ירון בן־אלי, מנכ"ל Ushops, העוסקת בין השאר ביבוא אישי של מכוניות מחו"ל, העריך אתמול כי ניתן יהיה להביא מארה"ב דגמי טסלה 3, עם כמה אלפי מיילים בודדים, שיוצרו ב־2019, במחיר של כ־220 אלף שקל בלבד, פער משמעותי ממחירי הנציגות המקומית לרכב חדש מהניילונים. בארה"ב יש היצע נרחב של דגמי טסלה משומשים, בעיקר של ה־3, הדגם הנמכר ביותר של היצרן, שמסר ב־2020 כחצי מיליון מכוניות ברחבי העולם.