350 אלף שקל על יונדאי: פאליסייד שובר תקרת מחירים קוריאנית
רכב הפנאי החדש הוא היונדאי היקרה ביותר שנמכרה אי פעם בארץ, ויתחרה בפורד אקספלורר, שברולט טראוורס וגם בטויוטה לנד קרוזר
יונדאי משיקה את הדגם היקר ביותר שלה אי פעם בישראל: הפאלסייד, קרוסאובר גדול עם 7-8 מושבים, שמיועד לשוק האמריקאי, ויעלה בארץ 320 עד 350 אלף שקל. הרכב מגיע בתקינה אמריקאית, אבל ממפעלי היצרן בדרום קוריאה.
- יונדאי וקיה יחכו: חתימת הסכם הסחר עם דרום קוריאה נדחתה
- סופטבנק מוכרת ליונדאי את בוסטון דיינמקיס ב-1.1 מיליארד דולר
- ציוני בטיחות חדשים: יונדאי מאכזבת, איסוזו מצטיינת
הפאליסייד מצויד במנוע 3,800 סמ"ק עם 291 כ"ס, תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים והנעה קדמית או כפולה. עם אורך של 4.98 מטר הוא יהיה אחד הדגמים המרווחים בקטגוריה, והאבזור כולל כסטנדרט חישוקי 20 אינץ', מסך מולטימדיה 8 אינץ', מיזוג לשלושת שורות המושבים, מושבי נהג ונוסע חשמליים וכניסה ללא מפתח הדגמים המאובזרים מוסיפים גג פנורמי כפול, הנעה כפולה, ועוד. לכל הדגמים מערכות בטיחות אקטיבית וצריכת הדלק המשולבת לפי נתוני היצרן עומדת על כ-9 ק"מ לליטר.
הפאלסייד יתחרה בישראל בפורד אקספלורר שממנו נמסרו מתחילת השנה 150 יחידות, בשברולט טראוורס שמסר 324 יחידות וינסה לנגוס גם ברב המכר של רכבי הכביש שטח ברמת המחירים הזאת, טויוטה לנד קרוזר, שמסר 720 יחידות. הפאליסייד נעדר את יכולת השטח של הלנד קרוזר הפופולרי, אך מרווח ומאובזר יותר. בכל מקרה הוא מכניס את יונדאי לרמת מחיר חדשה, וגבוהה לרכב עם מיתוג עממי.
במקביל משיקה יונדאי את הסנטה פה המעודכן, שעבר מתיחת פנים מקיפה, ויגיע רק עם מנוע טורבו דיזל, 2,200 סמ"ק, 200 כ"ס, תיבה אוטומטית 8 הילוכים וקדמית (270 אלף שקל) או כפולה (300 אלף שקל).
גרסת הבנזין לא תיובא עוד, מה שמייקר את גרסת הבסיס בכ-10%, ומרחיק את הסנטה פה מקיה סורנטו התאום ומהגרסאות החזקות של סקודה קודיאק. צריכת הדלק המשולבת: כ-15 ק"מ לליטר.