ציוני בטיחות חדשים: יונדאי מאכזבת, איסוזו מצטיינת
ארגון הבטיחות האירופי EURONCAP מפרסם את תוצאות מבחני הריסוק של מספר דגמים חדשים, המשווקים גם בישראל; איסוזו די מקס, טנדר העבודה הקשוח של היצרנית היפנית ששיווק הדור החדש שלו בישראל יחל בקרוב, זכה לציון גבוה של חמישה כוכבים; יונדאי i10 המשווקת בישראל מספר חודשים זכתה לציון בינוני בלבד של 3 כוכבים מתוך 5
ארגון הבטיחות האירופי EURONCAP מפרסם היום (ד') את תוצאות מבחני הריסוק של מספר דגמים חדשים אשר משווקים גם בישראל. תוצאות מבחני הריסוק בחלקן מפתיעות, כאשר דווקא רכבי שטח וטנדרים זוכים לציונים הגבוהים ביותר. כך, לפי ממצאי הארגון איסוזו די מקס, טנדר העבודה הקשוח של היצרנית היפנית ששיווק הדור החדש שלו בישראל יחל בקרוב, זכה לציון גבוה של חמישה כוכבים.
גם רכב השטח הקשוח של לנד רובר, הדיפנדר, זכה בציון הגבוה ביותר, כמו גם קיה סורנטו החדש, סיאט לאון החדשה ואאודי A3. רכבים אלה, יש להדגיש, משווקים או ישווקו בישראל. עם זאת, לא כל הדגמים יצאו כשידם על העליונה: יונדאי i10 אשר משווקת בישראל זה מספר חודשים זכתה לציון בינוני בלבד של שלושה כוכבים מתוך חמישה.
בין היתר עולה מהמבחן כי חזה בובת הריסוק לא היה מוגן היטב, במבחן פגיעה צידית אזור ירכי הבובת נהג החליק מתחת לחגורת הבטיחות ונפגע, וההגנה על בובת הריסוק אשר מדמה ילד אשר יושב במושב האחורי היתה חלקית בלבד. לצד היונדאי נבחן דגם נוסף שאינו משווק בישראל: הונדה E החשמלית, אשר זכתה לציון של ארבעה כוכבים.