תובעים 20 מיליון שקל מהתעשייה האווירית: נושלנו מפרויקט שיזמנו
מדובר בפרויקט פיתוח כלי טיס בלתי מאוישים שישמשו כמטוסי ריסוס. התובעים טוענים כי התע"א וגורמים נוספים ניסו לנשל אותם מהזכויות שמגיעות להם בשל המצאת הפרויקט וקידומו. התע"א: "ניסיון לקבל כספים שלא מגיעים להם"
הפרויקט החשאי של התעשייה האווירית (התע"א) העוסק בפיתוח כלי טיס בלתי מאוישים שישמשו כמטוסי ריסוס בישראל ובעולם מגיע לבית המשפט. שבעה תובעים הגישו בשבוע שעבר תביעה בסך 20 מיליון שקל לבית המשפט המחוזי נגד התע"א ואחרים בטענה כי אלה ניסו לנשל אותם מהזכויות שמגיעות להם בשל המצאת הפרויקט וקידומו. עם התובעים נמנים גיא דקל וליאור זיוון, מיזמי הפרויקט.
- התעשייה האווירית לא תמכור בהנפקה מניות בארה"ב
- בעקבות האישור בממשלה: התעשייה האווירית תונפק בבורסה באפריל
- הנפקת התעשייה האווירית יוצאת לדרך - התקבל אישור ועדת השרים לענייני הפרטה
לפי התביעה, דקל שנתן שירותים לתע"א כקבלן חיצוני וזיוון שעבד בחברה, יזמו "פיתוח חדשני של כלי תעופה ייעודיים לשימוש בחקלאות עם פוטנציאל התרחבות לתחומים אזרחיים נוספים" — תחום שבו התע"א כלל לא עסקה. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד שחר אגמון ממשרד באום הנגבי ושות'.
התובעים טוענים עוד כי לאחר שהתברר לנתבעים כי פוטנציאל ההכנסות מהפרויקט גבוה מאוד, הם בחרו "באופן שערורייתי להתנער מהתחייבויותיהם להקנות לתובעים זכויות קנייניות בפרויקט ובחברה שתוקם למסחורו ואף פיטרו חלק מהתובעים מתפקידיהם בתע"א על מנת "לאפשר לנתבעים לקבל לידיהם כפרי בשל את הפרויקט ולהמשיך לפתחו מאחורי גבם של התובעים". זאת, באמצעות חברה בשם גרו־ווינגס רובוטיקס שהקימה התע"א.
לטענת התובעים, הם דרשו מהתע"א פיצוי על נזקיהם אך היא סירבה. במכתב שבו דחתה התע"א את דרישתם לפיצוי שאותו היא שלחה להם בינואר, באמצעות עורך דינה יונתן פייגין, נכתב כי החברה "מצרה על הדרך הפסולה שבה בחרו דקל וזיוון לפעול", ונטען כי הם "הפרו בצורה בוטה חובות המוטלות עליהם, גרמו לתע"א לנזקים, ודורשים כעת זכויות שכלל אינן מגיעות להם". עוד נטען כי הטענה שהעסקתו של זיוון הופסקה לא נכונה ומקוממת. טרם הוגש כתב הגנה.
מהתע"א נמסר בתגובה: "לאחר קבלת כתב התביעה החברה תלמד אותו ותגיב בהתאם. עם זאת, פניות עבר בנושא נבדקו ונמצאו חסרות כל יסוד".