ועדת הכספים תקיים דיון בנושא מחירי הרכב החשמלי בישראל
על רקע הפרסום בכלכליסט שעסק בתרומתם של יבואני הרכב לפער שבין מחירי מכוניות חשמליות ומחירי מכוניות מדגמים דומים, יתקיים דיון בנושא בוועדת הכספים. ח"כ אלכס קושניר שיזם את הדיון: "לצערי יש פער גדול בין מדיניות הממשלה בנוגע לעידוד רכישת רכבים חשמליים ובין המציאות בשטח הן בנושא מיסוי, בנושא תשתיות ובנושא הגברת המודעות לנושא"
ועדת הכספים תקיים בקרוב דיון בנושא מחירי הרכב החשמלי, זאת בעקבות הפרסום ב"כלכליסט" משבוע שעבר בנושא "תרומתם" של יבואני הרכב לפערים הניכרים בין מחיריהן של מכוניות חשמליות למחיריהן של מכוניות עממיות מדגמים דומים. יש לציין כי פערים כאלה קיימים בעיקר במכוניות מדגמים עממיים, אך אינם קיימים דווקא במכוניות יוקרתיות. יודגש כי שוק הרכב הישראלי צפוי לקלוט בעתיד הלא רחוק דגמי מכוניות חשמליות רבים, אך אם הפער בין מחיריהם למחירי מכוניות בנזין דומות ישראל כה משמעותי - ככל הנראה תושבי מדינת ישראל ימשיכו לנסוע במכוניות מזהמות.
ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) אמר בכנסת כי "היבואנים מקפיצים מחירים על מכוניות חשמליות ובכך מעכבים את המעבר לאנרגיה ירוקה" . לדבריו, "רכב חדש בקטגוריית מיני בנזין עולה בסביבות 70,000–80,000 שקלים, אותו רכב חשמלי עולה 120,000 שקל. זאת אומרת, המחסומים והחסמים שאנחנו שמים בפני הנהגים, גם בדמות המחיר וגם בדמות העדר תשתיות, הם פשוט בלתי אפשריים".
עוד ציין קושניר, כי "יש כמה חסמים שקיימים, שהמדינה פשוט, מצד אחד, על הנייר, כתבה שהיא רוצה לתמרץ את הכניסה של הרכבים החשמליים, אבל מצד שני לא עושה הרבה, ואני אתן כמה דוגמאות – אחת היא מאוד מאוד משמעותית, שנקראת כמובן מיסוי. על הנייר זה נשמע טוב, שמיסוי על הרכבים החשמליים הוא 10%, אבל כשאתה מתחיל לקרוא את האותיות הקטנות, אתה מבין שבתוך ה-10% האלה פתאום אתה מוצא עוד 7.5%. על מה? מסתבר שרוב הרכב החשמלי זו הסוללה, והסוללה בדרך כלל מיוצרת במזרח הרחוק. ולכן, גם אם אתה קונה רכב אירופי אתה משלם עוד 7.5% מס, ככה שלא באמת יש הנחה משמעותית".
קושניר מסר ל"כלכליסט" : "לצערי יש פער גדול בין מדיניות הממשלה בנוגע לעידוד רכישת רכבים חשמליים ובין המציאות בשטח הן בנושא מיסוי, בנושא תשתיות ובנושא הגברת המודעות לנושא. אני שמח שהצעתי בנושא התקבלה והועברה לדיון המשך בוועדת הכספים".