הערכות ראשונות: באוקטובר צפויות להימסר כ-16 אלף מכוניות חדשות
זאת לעומת 13,983 מכוניות חדשות שנמסרו באוקטובר שעבר. אולם, המסירות של השנה הושפעו בעיקר מסגר הקורונה השני, ששיתק את אולמות התצוגה של יבואני הרכב וגרם להאטה במרכזי המסירה
בחודש אוקטובר צפויות להימסר כ-16 אלף מכוניות חדשות בישראל, זאת בהנחה שמרכזי המסירות של יבואני הרכב יעבדו השבוע במלוא היכולת. כך עולה מהערכות ראשוניות בענף הרכב.
- שוק הרכב שומר על יציבות מזויפת: 18,500 מכוניות נמסרו בספטמבר
- כמה קיבלו רכב חדש לפני הסגר? מסירות ספטמבר - ללא שינוי מהשנה שעברה
- מסירות רכב באוגוסט: העלייה הקלה שנרשמה אינה "קאמבק"
יוזכר כי בחודש אוקטובר אשתקד נמסרו בישראל 13,983 מכוניות חדשות, אך מטבע הדברים, נתוני המסירות של השנה שעברה הושפעו מגורמים שונים לחלוטין מן השנה הנוכחית.
כך, בשנה שעברה חודש אוקטובר נחשב לחודש חלש יחסית בגלל החגים, וגם בגלל העובדה שלקוחות רבים העדיפו לקבל את המכונית עד ספטמבר, ולאחר מכן כבר לחכות למסירות של דגמי 2020.
אלא שהשנה המצב השתנה בגלל סגר הקורונה השני, ששיתק את אולמות התצוגה של יבואני הרכב ובמקביל גם גרם להאטת קצב העבודה במרכזי המסירה. זאת ועוד - מסירות הרכב שכן נרשמו בחודש הנוכחי הן "מסירות הדבקה" - כלומר מסירות של מכוניות אשר עדיין נחשבות גבוהות מכיוון שיבואני הרכב מדביקים קצב על מכוניות שנמכרו ללקוחות בספטמבר.
יש להדגיש כי בעוד כחודשיים צפוי ענף הרכב הישראלי להתמודד עם שינוי מהותי של מבנה המיסוי של חלק מן המכוניות הנקיות אשר צפויות להיות מיובאות לישראל. כך, בינואר הקרוב יעלה שיעור מס הקנייה על מכוניות היבירידיות מ-45% ל-50%. במקביל יעלה מס הקניה על מכוניות פלאג אין הייבריד מ-25% ל-30%.
המשמעות היא שיבואני הרכב יצטיידו במהלך החודשיים הבאים ברכבים היברידיים ורכבי פלאג אין הייבריד כדי לשחרר ממכס ולמסור ללקוחות במהלך חודשי 2021 הראשונים, מה שעלול ליצור "ייבוש" של השוק ממכוניות נקיות במהלך החודשיים הקרובים.