פרסום ראשון
כמה קיבלו רכב חדש לפני הסגר? מסירות ספטמבר - ללא שינוי מהשנה שעברה
שוק הרכב החדש רשם עוד חודש חיובי עם 18 אלף מסירות, רגע לפני סגירת אולמות התצוגה ומתקני המסירה. יונדאי ממשיכה להוביל לפני קיה, טויוטה וסקודה. השאלה: מתי יורשו שוב היבואנים לפתוח את האולמות ובאיזה מצב רוח יחזרו הלקוחות
למרות הכניסה לסגר הקורונה השני וסגירת אולמות התצוגה ומתקני ההכנה למסירה בשבוע שעבר, נמסרו בחודש ספטמבר כ-17-18 אלף מכוניות, בדומה לקצב המסירות בספטמבר 2019, לפני משבר הקורונה, שהסתיים עם 17,700 מכוניות חדשות שעלו לכבישים. כך עולה מנתונים ראשוניים שהגיעו לכלכליסט על סמך דוחות משרד הרישוי.
- שוק הרכב הישראלי עומד להיפתח ליבוא של חלפים מאיחוד האמירויות
- יצרנית הרכב הסינית גרייט וול בוחנת קאמבק לישראל
- הייבוא המקביל של רכבים בדרך לבורסה - אם יצליח המיזוג הבא
המשבר הכלכלי לא מנע מהישראלים לרכוש 3,000 דגמי יונדאי (עלייה של 13%), 2,040 דגמי קיה (עלייה של 20%), 2,000 דגמי טויוטה (ירידה של 20%) ו-1,500 דגמי סקודה (עלייה של 30%). בקיה הגיעה הנירו ההיברידית הנטענת ל-600 מסירות מתחילת השנה, עוקפת את מיצובישי אאוטלנדר PHEV המתחרה (470) והפכה למכונית הפלאג אין הנמכרת ביותר, טויוטה סבלה ממחסור בדגמי היאריס, לקראת תחילת מסירות הדור החדש בשבועות הקרובים וסקודה נהנתה מתחילת המסירות של האוקטביה החדשה.
בשוק היוקרה מסרה ב.מ.וו 280 מכוניות, מקדימה את אאודי (250 מכוניות), מרצדס (210), וולוו (200) ולקסוס (120). הנתונים מציגים עלייה ברכישות של הלקוחות הפרטיים, שכן בספטמבר שעבר עמדו רכישות חברות הליסינג על כ-40% מהשוק, ובחודשים האחרונים, למרות שחזרו לבצע רכישות, חלקן בשוק עדיין נמוך ונאמד בפחות מ-20% מהרכישות.
הירידה המצטברת במסירות הרכב החדש מתחילת השנה עומדת על 18%, עם 178 אלף מכוניות מודל 2020 שנעות בכבישי הארץ. עוד לא ברור מתי ייפתחו אולמות התצוגה של היבואנים. משרד הבריאות לוחץ להאיץ את חידוש פעילות המסחר, אבל משרד האוצר זקוק למסים ולאגרות הרישוי שגובים היבואנים עבור המדינה, יותר מ-10 מיליארד שקל בשנה.
לא ברור גם באיזה מצב רוח יחזרו אז הלקוחות הפוטנציאלים, על רקע גל הפיטורים והחל"תים שיצר הסגר השני מצד אחד, והמשך הפעילות המקרטעת של התחבורה הציבורית, שיותר ויותר ישראלים מוכנים לשלם כדי להתרחק ממנה בימי הקורונה.