משרד החינוך: כ-90% מתלמידי כיתות ה'-יב' יילמדו לפחות 3 ימים בבתי הספר
מדובר ב-90% מכיתות ה'-ו', ו-87% מתלמידי ז'-יב'. הבעיה: סביר להניח שהיתר שייכים למסגרות החלשות ביותר, כך שהפערים צפויים להמשיך ולגדול
במשרד החינוך טוענים ש-90% מהתלמידים בכיתות ה'-יב' יילמדו בשנת הלימודים הקרובה לפחות שלושה ימים בבית הספר; זאת, למרות שההנחיה המחייבת היא יומיים ומעלה.
במסיבת עיתונאים שקיימו שר החינוך יואב גלנט ומנכ"ל המשרד עמית אדרי לרגל פתיחת שנת הלימודים הם מסרו שבכיתות ה'-ו' למעלה מ-90% מהתלמידים יילמדו שלושה ימים ומעלה בבית הספר, כלומר 10% ילמדו בו רק יומיים, ובכיתות ז'-יב' 87% יילמדו שלושה ימים ומעלה בבית הספר, כלומר 13% ילמדו בו יומיים בלבד.
- שקיפות? לא ברשויות המקומיות
- הפער נחשף: כך מנציחות רשויות חזקות אי־שוויון בחינוך
- הלמ"ס: ההוצאה הפרטית הממוצעת לתלמיד - כ-700 שקל בחודש
לאחרונה נמתחה ביקורת קשה על מתווה משרד החינוך, שקבע שכיתות ה'-יב' יהיו יומיים ומעלה בשבוע בבתי הספר, משום שמשמעות הדבר היא שגם תלמידי כיתות ה'-ו' יהיו רוב השבוע בבית וילמדו מרחוק. הנהגת ההורים הארצית טענה שהמתווה ידרדר ילדים לפשע וסמים. הסיבה למתווה היא המחסור בחדרי כיתות שנוצר בשל הצורך לחלק כיתות לקבוצות של 18 תלמידים.
הודעת משרד החינוך מעידה על מאמץ מוצלח לצמצם את הנזק, אך עם זאת סביר להניח שבתי הספר שאין להם פתרון הם החלשים ביותר - כך שהמצב בכל זאת עלול להגדיל את הפערים במערכת. זאת, בעיקר לאור העובדה שבתי הספר החלשים הם גם כאלה שלתלמידיהם עדיין אין מחשבים - ודוגמה לכך היא מחוז הצפון, בו לומדים תלמידים ערבים רבים, בו רק 74% מתלמידי כיתות ה'-ו' ילמדו שלושה ימים ומעלה בבית הספר.