נהיגה אוטונומית ב-130 קמ"ש: מובילאיי מתחילה בניסויים בגרמניה
למרות התרחבות הניסויים למינכן, יימשכו במקביל הניסויים בירושלים, ומהשנה הבאה גם באיזור גוש דן; זאת לקראת הפעלת שירות המוניות האוטונומיות ב-2022, עם פולקסווגן וצ'מפיון מוטורס
מובילאיי קיבלה אישור להתחיל לבצע ניסויים בטכנולוגיית הרכב האוטונומי שלה בכבישים ציבוריים בגרמניה, בערים, בפרברים, וברשת הכבישים המהירים המפורסמת של הגרמנים, האוטובואנים, עד למהירות של 130 קמ"ש.
- האם מובילאיי מחליפה מסלול? תחבור לווילר היפנית לפיתוח שאטל אוטונומי
- אמנון שעשוע: "ניסוי הרכב האוטונומי של פולקסווגן בת"א - כבר בתחילת 2022"
- הדלק של הרכב האוטונומי הוא דאטה
האישור התקבל לאחר שמומחי מכון התקינה הגרמני TUV SUD בחנו רכבי הניסוי של החברה, מדגם פורד. מובילאיי, שבבעלות אינטל, היא החברה הראשונה שאינה יצרנית רכב שקיבלה מהשלטונות הגרמנים אישור לבצע ניסויים כאלה, כמו שהיא מבצעת כבר בירושלים ובכבישים סביב לה, באישור משרד התחבורה. בחברה אמרו כי הניסויים בגרמניה לא יחליפו את הניסויים בארץ, וכי הם תוכננו עוד לפני התפרצות הקורונה, במטרה לערוך הדגמות באתרים קרובים יותר ללקוחות.
"הרישיון שקיבלנו מעניק לנו הזדמנות להחדיר עוד יותר ביטחון בנהיגה האוטונומית לנוסעים עתידיים, יצרני רכב ורשויות בעולם", אמר יוהאן יונגווירת', סגן נשיא מובילאיי.
"האישור ניתן אחרי שבחנו את הרכבים ואת קונספט הבטיחות שלהם, בנהיגה פיזית ובסימולטורים", אמר פטריק פורת', מנכ"ל חטיבת התחבורה של TUV SUD.
הניסויים יתחילו במינכן, ויתרחבו בהמשך לערים נוספים בגרמניה. במובילאיי מתכננים להרחיב את הניסויים למדינות נוספות עוד לפני סוף השנה.
ב-2021 צפויים להתחיל ניסוים של מובילאיי בתל אביב, לקראת הפעלת פרויקט הרובוטקסי שלה, ביחד עם פולקסווגן וצ'מפיון מוטורס שמתוכנן ל-2022. הכוונה היא להפעיל כ-100 כלי רכב חשמליים אוטונומיים, בתחילה עם נהג מפקח שאמור להתערב במקרי חירום.