גל הזימונים האחרון למוסך של מכוניות בישראל - בהשפעת ההשבתה שגרמה הקורונה
בין הסיבות לזימונים, בקרות שיוט שגורמות לרכב להמשיך בנסיעה ללא שליטה וקורות שלדה שעלולות להישבר; יצרני הרכב מדווחים שבמהלך החודשים האחרונים רכבים עמדו ללא תנועה, מה שחשף פגמים שונים שלא היו ידועים קודם
משרד התחבורה זימן בעת האחרונה למוסך בעלי מכוניות מדגמים רבים. בין המכוניות דגמים עממיים ויוקרתיים, חלקם ביבוא אישי וחלקם ביבוא סדיר. הרשימה חושפת שורה ארוכה של ליקויים פוטנציאליים.
- הריקול הגדול אי פעם בחברת וולוו מגיע לישראל
- לראשונה בישראל: ריקול לרכב מחשש לפריצת האקרים
- הריקולים בדרך: האם יבואני הרכב יוכלו לספק את החלקים?
בין שאר הסיבות לזימונים, בקרות שיוט שגורמות לרכב להמשיך בנסיעה ללא שליטה, קורות שלדה שעלולות להישבר ועוד תקלות פוטנציאליות שגורמות ליבואני הרכב בישראל לזמן לקוחות למוסכים.
לפי דיווחי יצרני הרכב, במהלך השנה האחרונה בשל הקורונה, נוצר מצב שבו רכבים עמדו ללא תנועה במשך חודשים, מה שחשף פגמים שונים שלא היו ידועים קודם ליצרנים.
מעבר לכך, גם שינויים שמאפייני הנהיגה של נהגים רבים ברחבי העולם חשפו פגמים חמורים כדוגמת שלדות שעלולות להיחלש ואף להישבר וכו'. החוק בישראל מתיר לבעלי רכבים להמתין חצי שנה מיום קבלת ההודעה אודות הריקול - ואם יחרגו מפרק זמן זה, לא יוכלו לבצע את הריקול.
בין הרכבים שברשימה, דגמי פיג'ו 308 שיוצרו במהלך יוני 2015,. יש חשש שגשר השלדה הקדמי עלול להתנתק מהרכב עקב קורוזיה. גשר השלדה הקדמי הוא חלק מהותי בשלדת הרכב.
במקרה של המיניוואן קרייזלר פסיפיקה שיוצר בין 2017 ל-2018, בקרת השיוט של הרכב תתעלם מניסיונות של הנהג להפסיק את פעילותה, כלומר הרכב עלול להמשיך ולנסוע במהירות גבוהה - ולגרום לתאונה.
גם רכב הכביש שטח של מרצדס, ה-GLC ממודל 2020, עלול להמשיך ולהאיץ עד לגרימת תאונה ואילו אחיו הגדול - ה-GLE שיוצר ב-2020 עלול לסבול מסדק בקורת השלדה האחורית במקרים שבהם הרכב גורר מטען עקב ריתוך שלא בוצע כהלכה.
לדברי גורמים הקשורים למשרד התחבורה, אחת הסיבות לריבוי הריקולים בשבועות האחרונים היא גם לוגיסטית: יצרני הרכב שמתקניהם שבתו מעבודה במהלך הקורונה לא מיהרו לדווח על ריקולים, בין היתר בגלל היעדר שירותים לוגיסטיים שאיפשרו איתור של הריקול ודיווח עליו ואילו בישראל, יבואני הרכב ומשרד התחבורה גם סבלו ממחסור בכוח אדם שיטפל בנושא.