פרסום ראשון
לראשונה בישראל: ריקול לרכב מחשש לפריצת האקרים
בין השאר, מדובר בג'יפ צ'רוקי וגראנד צ'רוקי מהשנים 2014 ו-2015, ביבוא אישי,: "האקרים עלולים לפרוץ למערכות הרכב באמצעות חדירה למערכות הרדיו והמולטימדיה"
ריקולים למכוניות הם עיניין של מה בכך, תהליך אשר מתרחש מדי שבוע בעולם וגם בישראל - אך ריקולים בהם יצרן רכב מכריז כי המכונית חשופה לנסיונות תקיפה מצד האקרים - הם עניין נדיר. כך, השבוע מגיע לישראל ריקול ראשון במסגרתו מודיע יצרן רכב לציבור בישראל כי קיימת אפשרות שהאקרים ישתלטו על הרכב. הריקול עצמו מתייחס לרכבים מתוצרת קרייזלר ודודג',
כמו גם לרכבים מתוצרת חברת ג'יפ אשר נוסעים בכבישי ישראל וחשופים למתקפות של האקרים.
- הריקולים בדרך: האם יבואני הרכב יוכלו לספק את החלקים?
- משרד התחבורה יוצא בשורה של הודעות ריקול חריגות לדגמי יבוא אישי
- ריקול ל-28 אלף מכוניות מרצדס בגלל רכיב של ארקל הישראלית
לפי לשון הודעת היצרן לציבור בישראל - ג'יפ צ'רוקי וגראנד צ'רוקי מהשנים 2014 ו-2015 (יבוא אישי) אשר נוסעים בכבישי ישראל חשופים לפריצה. הפריצה עלולה להתרחש באמצעות חדירה למערכות הרדיו והמולטימדיה.
לפי ההודעה, "במערכת השמע קיימת פגיעות מסוימת באבטחה שלה, שעלולה לאשפר לגורמים שלישיים לא מורשים לקבל גישה לכמה ממערכות הבקרה של הרכב המחוברות לרשת".
ההודעה אודות היכולת לפרוץ למערכות הרכב באמצעות האקרים תקפה גם לדגמים נוספים של קונצרן קרייזלר. לפי לשון ההודעה מדובר גם במכוניות מדגמים ספורטיביים שהגיעו ארצה ביבוא אישי - מדגמי דודג' צ'ארג'ר, צ'אלנג'ר - וגם מכונית העל של דודג', הוייפר, שמסוגלת להגיע למהירויות של מעל 280 קמ"ש בגרסאות מסוימות, מה שהופך את הסיכון של השתלטות האקרים על מערכות הרכב השונות למוחשי אף יותר.
לצד אלה מוכרזים השבוע ריקולים נוספים רבים - שאינם קשורים להאקרים. כך, מרצדס X קלאס, הטנדר של מרצדס, ממנו יובא רק רכב אחד לישראל לצורך ניסוי מזומן לריקול על שגיאה בהוראות התפעול של הרכב. רכב השטח הבכיר של מרצדס, ה G קלאס מן השנים 2018 ו 2019 מזומן לתיקון של סימון לקוי של נעילת ילדים ואילו טויוטה ראב 4 משנת 2019 מזומן עקב "חשש לסדקים במתלה התחתונה הקדמית אשר עלולים היו להיווצר בתהליך הייצור".