בישראל ויתרו, במצרים לא: מפעל רכב חשמלי יוקם סמוך לקהיר
המפעל יוקם כמיזם משותף של יצרנית הרכב המצרית אל נאצר ושל חברת דונגפנג הסינית. לפי פרסומים בתקשורת המצרית, היקף הייצור במפעל החדש צפוי לעמוד על כ-25 אלף מכוניות בשנה, שיהיו כולן חשמליות; תאריך היעד לתחילת הייצור: בעוד 3 שנים
בעוד שעל חזון למפעל רכב חשמלי ויתרו בישראל זמן רב לפני מותה של חברת בטר פלייס, במצרים נערכים לפתיחת מפעל ראשון לרכב חשמלי. המפעל יוקם כמיזם משותף של יצרנית הרכב המצרית אל נאצר (הנושאת את שמו של המנהיג המצרי המנוח) ושל חברת דונגפנג הסינית.
- בזיל הזול: בסין מוכרים מכונית חשמלית בפחות מ-35 אלף שקל
- משרד התחבורה יאריך את ההיתר המיוחד ליבוא רכב חשמלי מסין
- בוטל מיזם המוניות החשמליות הראשון שתוכנן בתל אביב
אל נאצר, שנמצאת בבעלות המדינה, נחשבה במשך שנים ליצרנית הרכב הגדולה במצרים והרכיבה בין היתר דגמים של פיאט, כמו גם דגמים מקומיים שנשאו שמות כגון "רעמסס" - עד שהפסיקה לייצר רכבים בשנת 2009. לפי לשון ההסכם המתפרסם בתקשורת המצרית, היקף היצור של המפעל החדש צפוי לעמוד על כ-25 אלף מכוניות בשנה, שיהיו כולן חשמליות.
ההסכמים בעניין הקמת המפעל הוכרזו לפני מספר חודשים, כאשר תאריך היעד לייצור מכוניות הוא בעוד כשלוש שנים - זאת לפי פרסומים במצרים - אך בשל הקורונה הוקפאה ההתקדמות בפרויקט עד עתה.
התפשטות הנגיף גרמה גם ליצרני רכב סינים לבצע חישובי מסלול מחדש: זאת לאחר שהשוק הסיני עבר מגמת התכווצות מהירה ולאחר מכן צמיחה מהירה, הגורמת לביקושים ערים בסין לרכבים, מה שמפחית את רמת המוטיבציה של היצרנים הסינים לייצא למערב. עם זאת, בניגוד למערב שעדיין שומר אמונים למכוניות מתוצרת אירופית ויפנית, בשווקים כדוגמת מצרים ושווקים אפריקאים אחרים יצרני רכב סינים כדוגמת ג'ילי וצ'רי נהנים מנתוני מכירות נאים.