ייעוד חדש לחניוני נתב"ג הנטושים: מגרשי איחסון למכוניות חדשות
יבואני הרכב נדרשו לפנות את המכוניות החדשות מנמלי הים כדי לפנות מקום לפריקת מזון וציוד רפואי. הפתרון: חניוני נמל התעופה שנותרו שוממים בעקבות ביטול הטיסות
חניוני נתב"ג, שרובם נטושים בימים אלה, הפכו לשטחי איחסון למכוניות חדשות שטרם נרשמו לתנועה, כך נודע ל"כלכליסט". עיקר המכוניות שמאוחסנות בחניונים, שבימים כתיקונם מאכלסים אלפי מכוניות של הטסים לחו"ל, הן מכוניות של צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, אאודי וסיאט.
- יבואני הרכב נדרשים לפנות את המכוניות מנמל אשדוד וחיפה - לטובת ציוד חירום
- יבואני הרכב יוכלו לבטל רישום של מכוניות חדשות שחברות הליסינג לא יוכלו לקחת
- ענף הרכב במדרון: 15 אלף מסירות בלבד במרץ - ירידה של 50% לעומת אשתקד
יודגש כי אחסון של מכוניות חדשות לחלוטין, ללא מספרי רישוי, בשטחי נתב"ג נחשב מהלך חריג במיוחד שלא בוצע מעולם.
כפי שנחשף ב"כלכליסט", בסוף החודש שעבר הודיעו נמלי חיפה ואשדוד ליבואני הרכב שלא יוכלו עוד לאחסן כ-30 אלף מכוניות חדשות שהגיעו מחו"ל, מפני שרציפי הנמלים וחניוני הנמלים דרושים לצורך פריקה של ציוד רפואי חיוני ומוצרי מזון.
עד כה גבו נמלי ישראל מיבואני הרכב מחירים נמוכים יחסית עבור שלושת חודשי האחסנה הראשונים בנמל, אולם לפני כשבועיים נדרשו היבואנים להוציא את המכוניות בדחיפות ולחפש ברחבי הארץ שטחי חניה שיכילו אלפי מכוניות חדשות. הבעיה הוחרפה לנוכח העובדה שלא זו בלבד שאין מי שיכין את המכוניות החדשות למסירה - גם אין מי שיקנה אותן.
מסירות הרכב החדש ירדו במרס האחרון בשיעור של מעל 30% - ובאפריל הקרוב צפויה ירידה גדולה משמעותית, גם לנוכח ימי חג הפסח, גם לנוכח השבתת מרכזי המסירה של יבואני הרכב וגם לנוכח העובדה שרוב אולמות התצוגה של מכירת הרכבים החדשים הפסיקו לפעול כבר לפני מעל שבועיים.
ל"כלכליסט" נודע כי טרם העברת המכוניות החדשות לשטחי נתב"ג התקבלו אישורים מיוחדים מהמדינה המסמיכים את החניון לטווח ארוך בנתב"ג כמחסן ערובה. אישור כזה ניתן בדרך כלל למחסני ערובה בשטחי יבואני הרכב.
בצ'מפיון מוטורס אישרו את הדברים.
מרשות שדות התעופה נמסר:"הרכבים מאוחסנים לפי דונם מהחניונים לטווח ארוך שנועדו לטסים לחול שנהגו להשאיר רכבים לתקופת זמן החופשה".