$
בארץ

עזיבה נוספת בנת"ע: גם סמנכ"לית התנועה פורשת

לכלכליסט נודע כי עירית רחמני פורשת מתפקידה. רק בחצי השנה האחרונה עזבו חמישה בכירים מהחברה, שאחראית על הקמת הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב. עזיבתה של רחמני מסמנת את החלפת כל הדרג הניהולי בנת"ע. עם זאת לא כל המשרות אוישו

ליאור גוטמן 08:4302.01.20

עירית רחמני, שכיהנה כסמנכ"לית התנועה של חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע), פרשה מתפקידה, כך נודע ל"כלכליסט".

 

 

נת"ע היא החברה הממשלתית שאחראית על הקמת מערך הרכבות הקלות במטרופולין תל אביב. תפקידה של רחמני היה בין היתר לתכנן ולכייל את מסלולי הנסיעה ביחס לעומס על הכביש. לפי הערכות בענף, רחמני עשויה להשאר בתחום. מנת"ע אישרו את הדברים.

 

עירית רחמני. לפי הערכות, תשאר בענף עירית רחמני. לפי הערכות, תשאר בענף צילום: יובל חן

 

רחמני החלה לעבוד בנת"ע בתחילת העשור הקודם. עזיבתה מסמנת את סיום הליך החלפת השדרה הניהולית בנת"ע. רק בחצי השנה האחרונה פרשו חמישה בכירים, לרבות המנכ"ל יהודה בר און. נת"ע החלה לאייש את המשרות, והשבוע מונה מאיר שמרה, עד לאחרונה המשנה למנכ"ל רשות החברות הממשלתיות, לעמוד בראש מנהלת היערכות פרויקט המטרו.

 

פרויקט המטרו הוא מיזם התחבורה הגדול בתולדות המדינה שמיועד לחבר ברשת תת קרקעית של כ־110 ק"מ למעלה מ־20 רשויות מקומיות. עלות הפרויקט בין 150 ל־200 מיליארד שקל, והוא אמור לקבל חוק ייעודי ("חוק המטרו") על מנת לקדמו ולהשלימו עד תחילת העשור הבא.

 

מינוי נוסף בחברת נת"ע הוא של עו"ד הלן מאור, שתכהן כראש אגף רכש והתקשרויות בחברה. בשנתיים וחצי האחרונות שימשה מאור כמ"מ ראש האגף ובמקביל גם כמנהלת מחלקת שינויים הנדסיים.

 

בתוך כך, נת"ע הודיעה שלשום על דחייה של כארבעה חודשים בהגשת ההצעות הרשמיות למכרז המערכות של קווי הרכבת הבאים. מדובר במכרזים שיצאו עוד ב־2018 עם היקף כספי משוער של כ־15 מיליארד שקל עבור מערכות תקשורת ואיתות.

 

הקו הירוק יחבר בין חולון וראשון לציון למרכז תל אביב, אוניברסיטת תל אביב, אזור התעשייה במערב הרצליה ואזור העסקים בקרית עתידים. אורכו של הקו כ־39 ק"מ ויהיו בו 62 תחנות; הקו הסגול יחבר בין קריית אונו ויהוד למרכז תל אביב, דרך אוניברסיטת בר אילן, בית החולים שיבא, ושוק הכרמל. אורך הקו כ־29 ק"מ והוא יכלול 45 תחנות.

 

שני הקווים תוקצבו בכ־30 מיליארד שקל, והם ישתלבו בתוואי הקו האדום שנבנה בימים אלו מפתח תקווה ותל אביב ועד דרום בת ים, בעלות של 17 מיליארד שקל. הקווים החדשים נמצאים בתחילת עבודות, ולפי ההערכות לא יושקו לפני סוף 2025 או תחילת 2026.

x