תערוכת הרכב בגוואנגז'ו: למכוניות יש בית חדש
עד לפני שנים ספורות, עיקר הדגש בתערוכות הרכב הושם על אירופה ואמריקה, לא רחוק ממעוזי הבית של היצרנים; כיום, כשהכסף הגדול באמת נמצא בסין, טסלה, קדילאק ומרצדס נוסעות בשביל לחלוק במה עם ג'ילי ו-GAC
ענף הרכב העולמי משתנה: עד לפני שנים ספורות, עיקר הדגש הושם על תערוכות רכב באירופה ובאמריקה, לא רחוק ממעוזי הבית של היצרנים; כיום, הכסף הגדול באמת כבר לא נמצא ביבשות הישנות, אלא דווקא בסין.
- תערוכת הרכב בז'נבה מוסיפה חשמל לפיז'ו ועוד כוח לפרארי
- איך לשווק רכב בעולם נטול נהגים
- בגלל זייפני הסולר ומעלימי המס: הטיפול השנתי ברכב יתייקר
יתרה מזאת: תערוכות הרכב הוותיקות בעולם הולכות וגוססות בגלל האינטרנט, בגלל נטיית הציבור לחשוב על גודש ועל פקקים. בסין כל אלה קיימים, אבל הציבור עדיין רוצה לראות מכוניות, וגם לא מעט תופעת שמזמן כבר לא נפוצות במערב: החל בדוגמניות צמודות לרכבים, וכלה במופעי ריקוד.
וכך, טסלה, קדילאק, מרצדס בנץ, יגואר ויצרנים רבים אחרים מוצאים עצמם בתערוכת הרכב של גואנגז'ו, תערוכה צעירה יחסית, בת 17 בלבד, לצד GAC, ג'ילי ושלל יצרנים סינים.