"מס היוקרה" למכוניות יוארך בשנתיים עד סוף 2021
המס עומד על2.9% למכוניות במחיר של 350-300 אלף שקל, 8% למכוניות שמחירן 500 אלף שקל, 14% למכוניות במחיר של עד מיליון שקל ו-18% למכוניות במחיר של עד 3 מיליון שקל
שר האוצר משה כחלון האריך בשנתיים את גביית "מס היוקרה" על מכוניות חדשות שמחירן יותר מ-300 אלף שקל. התקנות המכילות את הצו היו אמורות לפוג בסוף דצמבר, וכעת יוארכו עד סוף דצמבר 2021.
- עם עליית מחירי הפלאג אין הייבריד: יבואן רכב ראשון מפרסם מחירון לינואר
- ההקלות ביבוא הרכב של סמוטריץ' ייטיבו בעיקר עם רוכשי דגמי היוקרה
- מרצדס בנץ מציגה: יוקרה חשמלית
המס נקבע ב-2013, אך במשך מספר שנים היו פטורות ממנו מכוניות חשמליות והיברידיות יוקרתיות. ביוני 2018 הוחל המס גם על המכוניות היוקרתיות. אז התייקרו מכוניות במחיר של עד 400 אלף שקל בכ-10,000 שקל, מכוניות שמחירון עד 600 אלף שקל בכ-45 אלף שקל ומכוניות שמחירן עד 800 אלף שקל בכ-60 אלף שקל.
נוסחת המס המורכבת מייקרת אותו ככל שמחירה של המכונית גבוה יותר. הוא נגבה בנוסף למס הקנייה המכס והמע"מ, ועומד על2.9% למכוניות במחיר של 300 עד 350 אלף שקל, 8% מכוניות במחיר של 500 אלף שקל, 14% על מכוניות במחיר של עד מיליון שקל ו-18% למכוניות במחיר של עד 3 מיליון שקל.
לפי נתוני רשות המסים, מס היוקרה מכניס לקופת המדינה כ-110 מיליון שקל בשנה. השנה צפויה ההכנסה ממנו לזנק, משום שבדצמבר צפויים יבואני רכבי היוקרה לשחרר ממסים את מלאי המכוניות החשמליות וההיברידיות שצברו, לפני שייכנס ב-1 בינואר 2020 לפועל המיסוי הירוק המעודכן, שיעלה את מחירן של מכוניות ירוקות.
כך למשל יועלה מס הקנייה על מכוניות היברידיות מ-30% ל-45%, על היברידיות נטענות מ-20% ל-25% ותוגבל גובה הנחת המס על מכוניות חשמליות ונטענות: הראשונות יהנו מהנחה של עד 75 אלף שקל, והאחרונות מהנחה של עד 60 אלף שקל.