פרסום ראשון
גל העזיבות ברכבת הקלה נמשך: סמנכ"ל התכנון התפטר מתפקידו
ניר קוגל הודיע היום על פרישה מתפקידו, זאת לאחר עזיבת מנכ"ל החברה יהודה בר און, ממלא מקום המנכ"ל, היועצת המשפטית וסמנכ"ל המשאבים; המשמעות: המנכ"ל החדש שטרם נבחר יצטרך לגבש לעצמו שדרה ניהולית חדשה
המשבר הניהולי שעובר על חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) עולה מדרגה: ל"כלכליסט" נודע שסמנכ"ל התכנון של החברה ניר קוגל הודיע היום (א') על התפטרותו מהחברה.
- נת"ע לא דורשת מהמנכ"ל העתידי ידע בתחום הרכבת
- "בעוד חודשיים יתחילו נסיעות ניסיון ואני אראה את זה בטלוויזיה. כן, אני בהחלט מצטער שעזבתי"
- בכירי נתע מתפטרים: דגל אדום בקו האדום
חטיבת התכנון שניהל קוגל אחראית על תכנון הפרויקטים משלב הייזום ועד שלב הביצוע, כמו גם על תכנון קווי המתע"ן (מערכת תחבורה עתירת נוסעים) הנוספים. אגפי החטיבה כוללים את אגף המקרקעין ואגף ההנדסה, שמעניקים תמיכה מקצועית בתחומים שונים, לרבות סביבה, קרקע ותנועה.
קוגל הודיע על עזיבתו בפניה שנשלחה לממלא מקום המנכ"ל שי יפתח, שבעצמו אותת כבר באמצע אוגוסט האחרון שהוא לא מתכוון להישאר, מעצם ההימנעות מהגשת מועמדות לתפקיד מנכ"ל החברה.
לפיכך, אם מונים את מספר הבכירים שעזבו את החברה רק בשלושת החודשים האחרונים אזי בראשם עומד מנכ"ל החברה יהודה בר און ואחריו היועצת המשפטית טל דגן, סמנכ"ל המשאבים שרון וולפר, המשנה למנכ"ל שי יפתח, שעשוי להישאר בחברה עד לבחירת מנכ"ל חדש, ועכשיו כאמור גם סמנכ"ל התכנון ניר קוגל.
משמעות העזיבה היא שהמנכ"ל החדש לחברה, שטרם נבחר, יצטרך תחילה לגבש לעצמו שדרה ניהולית חדשה תוך פרסום מכרזי איוש כוח אדם לכל תפקיד בנפרד.
כפי שפורסם בכלכליסט, למרות שתנאי הסף למציאת מנכ"ל לכאורה שונמכו, עם הסרת דרישת סף לניסיון בתחום או לניהול חברה שמגלגלת מחזור כספי גבוה, טרם נמצא המועמד המתאים.
נת"ע אמורה להשיק בעוד כשנתיים את הקו הראשון של הרכבת ("הקו האדום", מפתח תקווה דרך תל אביב ועד לבת-ים), כמו גם לקדם את שני קווי הרכבת החדשים (הירוק, מחולון להרצליה, והסגול, מתל אביב לאור יהודה) וקיים חשש שהטלטלה הניהולית שעוברת עליה תגרור אותה לפספס את לוחות הזמנים שהוצבו לה.