סמוטריץ': שוקלים לאשר אובר פול, ולאפשר לנהגים להרוויח
שר התחבורה הוסיף כי נשקלת האפשרות הגדיל התשלום המותר בנסיעות שיתופיות; יו"ר נהגי המוניות: "אין לו סמכות לזה, רק אחרי הבחירות"
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מאשר את הידיעה שנחשפה ביום ראשון, לפיה משרדו בוחן מתן אישור לאפליקציית המוניות UBER לפעול בארץ באופן חלקי באמצעות נהגי רכב פרטי.
- סמוטריץ' בוחן: איסור על תנועת אופניים בתחנות הרכבת
- סגירת שדה דב: נתניהו וסמוטריץ' בדיון לילי, עיצומים בעיריות
- נסעת בתשעים דולר? שלם 9,000; נוסעי אובר חויבו פי מאה בגלל באג
סמוטריץ' התראיין אתמול (ג') לרדיו103FM ואמר כי "אנחנו בסדרה של דיונים מקצועיים. אובר בתצורה קלאסית שמקבילה למונית פרייבט, אנחנו חושבים מקצועית שלא נכון, רק יגדיל את הפקקים ויוסיף אלפי מכוניות שיסתובבו בכבישים ויחכו להזמנה.
אבל שירות אובר פול, נסיעות משותפות שבהן נהג אוסף כמה נוסעים בדרך יכול מאוד להעלות את מקדם המילוי של הרכבים בכבישים שלנו. היום מקדם המילוי עומד על 1.2 נוסעים ברכב ממוצע, כך שנהג כמעט תמיד נוסע לבדו. אם נצליח להעלות את המקדם ל-1.6 לא יהיו פקקים בגוש דן".
גורמי מקצוע מעריכים כי דרושה הורדת כמות לא גדולה של מכוניות מהכבישים בשעות השיא, כדי שהכבישים לא יחרגו מהקיבולת המרבית שלהם, מה שימנע עומסי תנועה שגולשים לפקקים קשים כפי שמתרחש כיום.
עם זאת הוסיף סמוטריץ' כי נשקלת האפשרות לשנות את מתכונת נסיעות הפול המותרת כיום, שמאפשרת לנהגים לזכות רק בהחזר הוצאות מצד הנוסע, תשלום של עד 2 שקל לק"מ נסיעה משותפת, ורק עד שתי נסיעות ביום, ולאפשר לנהגים להרוויח יותר מהנסיעות. מדובר בשינוי שעשוי לעורר את התנגדות נהגי המוניות, שחוששים מתחרות לא הוגנת.
"אולי נשנה את המתכונת, כך שאפשר יהיה קצת להרוויח. אנחנו מסתכלים גם על נהגי המוניות ועל הסכום שהשקיעו ברכישת המספר הירוק, וגם לזה יש פתרונות", הוסיף השר.
יהודה בר אור, יו"ר איגוד נהגי המוניות, אמר בתגובה כי "לפי החוק שינויים כאלה אפשר לעשות רק אחרי שיהיו ממשלה וכנסת אחרי הבחירות, כרגע אין לשר סמכות לכך. לפני שהשר מקבל החלטות חפוזות ופוגע בנהגים המפוקחים ששילמו למדינה אגרות במיליארדי שקלים, שייפגש אתנו".