רנו ניסאן ו-Waymo האמריקאית ישתפו פעולה בפיתוח רכב אוטונומי
הרכבים שיפותחו במשותף יפרסו הן בצרפת והן ביפן; רנו ניסאן מנסה לתקן את הנזק התדמיתי שנגרם לה בעקבות ביטל העסקה עם קרייזלר
רנו ניסאן תחבור ל-Waymo האמריקאית לפרויקטים לפיתוח רכב אוטונומי. לפי היצרניות, שיתוף הפעולה מיועד הן לפיתוח רכבים להסעת נוסעים והן לפיתוח של רכבים מיוחדים להובלת חבילות.
- פיאט קרייזלר מושכת את ההצעה לרכוש מחצית מרנו
- מיזוג רנו־פיאט־קרייזלר פותח לונה פארק חשמלי
- פיאט קרייזלר הגישה הצעה למיזוג עם רנו
לפי היצרניות, הרכבים שיפותחו במשותף יפרסו הן בצרפת והן ביפן - אך עם זאת, הן אינן מציינות מתי הרכבים הללו יחלו לנסוע בכבישים ציבוריים או בכבישים סגורים למטרות ניסוי.
Waymo - חברת הבת של גוגל - משתפת כיום פעולה בין היתר עם FCA, החברה האם של פיאט וקרייזלר וגם עם JLR, החברה האם של יגואר ולנד רובר.
לפי הדעתו של מנכ"ל רנו, תיירי בולורה: "אנו מרמינים שהשותפות תאיץ את מחויבותנו לספק שרותי מוביליות משותפים שיעניקו יתרונות לאקוסיסטם של ענף הרכב, מה שיעביר את נושא הנהיגה האוטונומית לשווקי יעד מרכזיים". מנכ"ל Waymo, ג'ון קרפצ'ק הוסיף: "מדובר בהזדמנות עבורנו להביא את הטכנולוגיה האוטונומית לשלב הגלובאלי עם שותף המאמין בחדשנות".
בפועל, שיתוף הפעולה בין רנו ניסאן ו-Waymo מיועד לא רק לפתח מכוניות אוטונומיות. בימים אלה נאבקת רנו ניסאן לתקן את הנזק התדמיתי שנגרם לשותפות בעקבות הודעתה של קרייזלר על רכישת מחצית ממניות רנו - והתפוצצות העסקה, בין היתר עקב לחצים מצידה של ניסאן. הודעה על מחויבות משותפת לפיתוח של רכב אוטונומי באמצעות חברה גדולה ומוכרת מיועדת בין היתר גם להרגיע את המשקיעים המודאגים.