החל מהיום - בוטלה ההנחה בקו הרכבת חיפה בית שאן; נסיעה הלוך חזור תעלה 40 שקל
קו רכבת העמק איבד הבוקר את הסבסוד הממשלתי שהוענק לו עם פתיחת הקו, מה שמציב את הלקוחות בפני דילמה האם לוותר על השימוש ברכבת לטובת הרכב הפרטי
קו רכבת העמק איבד הבוקר (ג') את הסבסוד הממשלתי שהוענק לו עם פתיחת הקו, מה שמציב את הלקוחות בפני דילמה האם לוותר על השימוש ברכבת לטובת הרכב הפרטי.
קראו עוד בכלכליסט:
- תקלת האיתות בשפיים תוקנה, תנועת הרכבות תשוב לסדרה בהדרגה
- רצף של תקלות ברכבת: שתי נסיעות בקו החצי חשמלי לירושלים בוטלו
- אומת הסטארט-אפ לא מסוגלת לבנות גשר בפחות משלוש שנים
מדובר בקו רכבת שהחל לעבוד בסוף 2016, זאת לאחר כ-5 שנות תכנון ובנייה בהשקעה של כ-4 מיליארד שקל. במקור הקו היה אמור לשרת את עובדי מפעל אינטל שהיה אמור לקום בבית שאן, אולם המפעל לא קם והקו נותר לשימוש התושבים בלבד, עם אפשרות עתידית להובלת מטענים מזרחה לירדן לאחר השלמות בנייה עד לקו הגבול.
פסי רכבת העמק צילום: אתגר הנדסה וייעוץ
בחודשי ההשקה הראשונים הנסיעה בוצעה חינם כאשר במהלך 2017 היא הפכה לנסיעה בהנחה של 50%. הבוקר כאמור הסתיימה תקופת ההנחה מה שהפך את הנסיעה שם לספק כדאית מבחינה כלכלית. המרחק בין הערים הוא כ-70 ק"מ כאשר נסיעה במכונית עשויה להיות מהירה ואף זולה יותר מנסיעה ברכבת, שהתעריף החדש מהבוקר הוא 20 שקל לכיוון אחד, או כ-40 שקל לכל יום בו תושב בית שאן רוצה להגיע לחיפה ולחזור משם לביתו.
שר התחבורה כץ פנה למשרד האוצר כדי לחדש את הסובסידיה אולם לדברי לשכת שר האוצר משרד התחבורה "נרדם בשמירה" ושכח לבקש לכאורה את הסובסידיה, ומאחר והמשק בתקופת בחירות אי אפשר להעניק הטבות סקטוריאליות שמא הדבר ייתפס כניסיון להשפיע על הבוחר.
כץ הודיע אתמול (ב) שיפנה לרה"מ נתניהו כדי לאשר את המשך ההנחות לרכבת העמק בממשלה.