ההוצאה שחונקת את משקי הבית
עד 2009 הלך המשקל של תחבורה פרטית בהוצאות משק הבית הישראלי וירד עד ל־11.2%. מאז הוא עולה בהתמדה עד ל־12.2% בשנים האחרונות
עד 2009 הלך המשקל של תחבורה פרטית בהוצאות משק הבית הישראלי וירד עד ל־11.2%. מאז הוא עולה בהתמדה עד ל־12.2% בשנים האחרונות. לשם השוואה, החלק מהתקציב המשפחתי שאנחנו משקיעים בתחבורה ציבורית ירד בתקופה זו מ־0.9% ל־0.6%, וזה בוודאי לא קרה משום שהתחבורה הציבורית פה זולה במיוחד.
- פקק שיש לו מדינה, וממשלה שלא רואה את הבעיה
- פקקי תנועה קטלניים: הנזק למשק יוכפל ל־70 מיליארד שקל
- מתחבורה ועד בריאות: הפקקים של חיינו מתקרבים לנקודת קיצון
אחת הסיבות ליוקר התחבורה ההולך ומחריף היא הכפלת שיעור המשפחות שמחזיקות שני רכבים ויותר. הנתון הזה זינק מ־13.5% בלבד ב־2003 ל־27% ב־2017. בחלק ממשקי הבית היו מעדיפים שלא להוציא את אלפי השקלים לחודש שעולה רכב שני והיו שמחים לעשות שימוש בתחבורה הציבורית.
אלא שזו אינה אמינה, מרובת תקלות, מסורבלת ובחלק גדול מהמקרים נעדרת נגישות אמיתית. מספיק להסתכל על רצף התקלות של רכבת ישראל כדי להבין מדוע גם שיעור המשפחות שיש להן מכונית אחת לפחות עלה בתקופה זו מ־57% ל־72%. גם מוציאים יותר וגם נתקעים בפקקים אינסופיים.