בלעדי לכלכליסט
התעשיינים: ביטול חובת רכש הגומלין יביא לחיסול מפעלי הרכבת האוטובוסים
במכתב ששיגר נשיא התעשיינים שרגא ברוש לשרי האוצר, התחבורה והכלכלה, הוא דורש לבטל את ההחלטה שהתקבלה ביולי אשתקד ואשר פטרה מחובת רכש הגומלין מכרזים לרכישת אוטובוסים לתחבורה הציבורית
"אני מבקש כי תצא הנחייה ברורה לכל הגורמים המקצועיים לפעול להעדפת התעשייה המקומית במכרזי תחבורה ציבורית, באמצעות תקנות העדפת כחול לבן ורכש גומלין". דרישה זו מופיעה במכתב ששיגר שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים לשרי האוצר,הכלכלה והתחבורה. על פי ברוש ביטול חובת רכש הגומלין ביולי 2018 הוביל לקיפאון בענף הרכבת והרכבת האוטובוסים ולפיטורי עובדים רבים. ברוש מוסיף כי "כל עיכוב נוסף מצדה של המדינה בעניין זה עשוי להוביל לפגיעה אנושה בתעשיית הרכבת האוטובוסים עד כדי כיליונה".
- "חובת רכש גומלין באוטובוסים עולה למשק 80 מיליון שקל בשנה"
- זילבר מחזירה את סוגיית רכש הגומלין למשרד התחבורה
- ב־2018 נשבר שיא ברכש הגומלין של חברות זרות בישראל
ברוש שלח את המכתב בעקבות חוות דעת
בחוות הדעת שלה קבעה זילבר כי אמנם חוק חובת המכרזים לא חל על הליכים אלה, אך מותר למדינה להוסיף לתנאי המכרז גם ניקוד עבור מתמודדים שמבצעים רכש גומלין או כאלה שמספקים מוצרים תוצרת הארץ. עם זאת זילבר מבהירה כי רכש גומלין אינו יכול להוות תנאי סף להשתתפות במכרז משום שאינו חיוני להגשמת תכלית המכרז - הפעלת קווי תחבורה.