הכירו את הדרך לאתר את הטאלנט הבא בעולם הייטק
בעידן שבו על כל עובד בהייטק יש 10 קופצים, הבינו החברות שמיתוג המעסיק - מה חושבים העובדים על החברה בהם הם עובדים - חשוב לא פחות משכר ומתנאי העבודה. פלטפורמת "הייטקיסט" החדשה מבית כלכליסט וחברת Careebiz עונה בדיוק על הצורך הזה
ענף ההייטק בישראל רותח; המחסור האדיר בכוח אדם בכלל, ואיכותי בפרט, יוצר תחרות קשה על כל מועמדת ומועמד, כאשר במגרש אחד משחקות ענקיות טכנולוגיות בינלאומיות, סטארטאפים צעירים ורעבים המציעים מידת השפעה גבוהה – וכל מה שבתווך. עם דור חדש של מועמדים, שמגיע עם ציפיות עצומות ממקום העבודה (שלא נגמרות רק בשכר), האתגר הופך למורכב עבור כולם, ללא קשר לשם או גודל.
בעידן של היצע בלתי נגמר ואינפורמציה בלתי פוסקת, המבחר שעומד בפני הטאלנטים גדל והצורך במידע אמין וזמין על מקום העבודה הפוטנציאלי, הופך מאוד מבוקש. יותר ויותר חברות וארגונים מתחילים להפנים שמיתוג מעסיק בפני עצמו כבר לא מספיק ושמועמדים רוצים לדעת יותר ומחפשים גם מיתוג מעסיק אותנטי, כלומר כזה שמגיע ישירות מהשטח – מהעובדים.
פלטפורמת הייטקיסט מבית כלכליסט וחברת Careebiz מביאה לראשונה לענף ההייטק בישראל את הבשורה הגדולה בתחום מיתוג המעסיק – הפרופילים החברתיים. המקום בו עובדים משתפים את חוויות היומיום שלהם, מה הם אוהבים במקום העבודה שלהם ולמה כדאי לבוא לעבוד דווקא איתם; והכל בפלטפורמה אחת שיש בה את כל מה שמעניין בחברות הייטק בישראל.
מיתוג מעסיק – למה זה כדאי?
מיתוג מעסיק הוא אחד המונחים השגורים בתחום הגיוס בכלל, ובענף ההייטק בפרט - האופן בו החברה נתפסת כמקום עבודה (איכותי יותר או פחות), ובדגש על האם, ועד כמה טוב, לעבוד בה.
מחקרים שבוצעו בארה"ב מצביעים כי 72% מהמגייסים המובילים בעולם מסכימים שלמיתוג מעסיק יש השפעה משמעותית על גיוסים; חברות עם מיתוג מעסיק חזק יותר רואות ירידה של 43% בעלות פר גיוס; בנוסף, מותג מעסיק חזק מוביל לעלייה של 50% בהגשת מועמדויות מצד מועמדים.
מלון. מסעדה. מקום עבודה
מיתוג מעסיק יוצר תמונה שיווקית מצוינת אודות החברה, אבל זו, בסופו של דבר, תמונה שיווקית מטעם החברה, וכיום – זה לא תמיד מספיק. למועמדים רבים מותג המעסיק כפי שהחברה מציגה אותו הוא רק חלק מהתמונה השלמה.
נסו לחשוב מתי בפעם האחרונה הזמנתם חדר בבית מלון רק על סמך המידע שקראתם באתר האינטרנט הרשמי של המלון, בלי לשמוע ולקרוא חוות דעת של אנשים שהתארחו בו. מה שנכון בעידן החדש למלונות ומסעדות, תקף גם למקומות עבודה. מחקר שחברת לינקדאין ערכה העלה כי 79% ממחפשי העבודה צפויים להשתמש במדיה חברתית במהלך חיפוש העבודה שלהם.
על מנת לקבל החלטה לגבי מותג המעסיק של חברה מסוימת, למועמדים חשוב לקבל שני סוגי מידע: הראשון, הערך שהחברה מציעה לעובדיה (הקרוי EVP - Employee Value Proposition), כפי שהיא מעידה על עצמה – בצורה רשמית, גלויה ופתוחה. השני, מידע אותנטי מפי עובדי החברה, בהווה ובעבר, שחוו את העבודה בה ביום-יום.
מהפכת הפרופילים החברתיים בפלטפורמת הייטקיסט – זירת המידע החדשה והמרכזית של ענף ההייטק מבית כלכליסט וחברת careebiz, מאפשרת לראשונה לעובדים בענף ההייטק בישראל לקחת חלק פעיל בעיצוב מיתוג המעסיק של החברה בה הם עובדים. היא מאפשרת להם לספר איך הדברים נראים מהעיניים שלהם – האנשים, הטכנולוגיה, האתגרים, המטבח וכל המסביב באמצעות פוסטים, תגובות, דירוגים, תמונות – ולסייע בבניית מותג המעסיק האותנטי.
כאשר מועמדים פוטנציאליים מעוניינים לבחור האם להגיש מועמדות לחברה זו או אחרת, הפרופילים החברתיים בפלטפורמת הייטקיסט מאפשר להם לשמוע לא רק מה יש לחברות לספר על עצמן, אלא מה יש לנכס הכי חשוב שלהן – העובדים - לספר עליהן, כי מי לא רוצה שהטובים והמתאימים ביותר יבואו לעבוד איתו?
הייטקיסט – פלטפורמת מיתוג המעסיק החדשה והיוקרתית לענף ההייטק בישראל