פרסום ראשון
עיצומים ברכבת ישראל: תופסק הובלת אמוניה מהצפון לדרום
ברקע: טענות לגבי תנאי העבודה של עובדי חטיבת המטענים; במקביל, ברכבת הודיעו היום כי הגדילו את תדירות הנסיעות בקו החוף - התושבים לא מתרשמים
- מנכ"ל הרכבת ממליץ: לאסור העלאת אופניים וקורקינטים לקרונות
- בשורה לנוסעים ברכבת? 12 קרונות חדשים יחלו לפעול עד סוף השנה
- הרכבת לא גולשת: בקשה לייצוגית בשל אינטרנט אלחוטי מקרטע בנסיעות
ברכבת מנסים להתמודד עם העומס והיום הודיעו כי הם מרחיבים את השירות כך שרכבות שעוברות בשעות הלילה או הבוקר המוקדמות ממקום למקום יעשו זאת תוך מכירת כרטיסים לנוסעים. המהלך הזה הוביל לכך שרכבת הבוקר מאשקלון תצא 20 דקות קודם לכן מנתיבות ותעצור גם בתחנת שדרות. במקביל, רכבת הערב מרעננה תמשיך במסלולה גם לשדרות ולנתיבות במקום רק עד תחנת אשקלון.
גם באזור הצפון יש תגבור לכאורה של קווים, כך שרכבת הערב מאשקלון (20:06) תמשיך במסלולה לנהריה (23:00) במקום לסיים בתחנת ת"א סבידור, והיא תעצור גם בתחנות ת"א ולאורך כל תחנות השרון, חיפה והקריות. עו רכבת תצא מהמרכז ותגיע עד לנהריה במקום לעצור בחיפה.
"אנשי רכבת ישראל עושים כל שניתן, ובכלל זה שימוש ברעיונות יצירתיים ו'מחוץ לקופסה' כדי להקל ככל שניתן על הנוסעים לאור הצפיפות המורגשת ברכבות. הדבר נעשה תוך ניתוח עמוק של הביקוש המשתנה לקווים השונים, בנקודות הזמן המשתנות לאורך היממה. אנו נמשיך ונהפוך כל אבן כדי להביא ככל שניתן לרווחה תחת האילוצים הקיימים של כמות הרכבות, קוצר בתשתית ובזמן מסילה".
לעומת זאת, תושבי הצפון פחות מרוצים מהשינוי. מנכ"לית אשכול רשויות גליל מערבי, יעל רון, מסרה בתגובה ש"אנו מברכים על מאמצי הרכבת לתגבר את הרכבות לצפון, אך לא ברור כיצד שתי רכבות נוספות בשעות לילה מאוחרות, היוצאות בפער של רבע שעה זו מזו, הן המענה לעומסים הבלתי אפשריים בשעות הבוקר ואחר הצהריים. הרכבת יצרה משבר במו ידיה כאשר ביטלה שליש מהרכבות לצפון, אז אם כבר מודים ברכבת שיש מחסור ברכבות לצפון אז מדוע לא לתגבר רכבות בשעות העומס בהן תושבים סובלים בצפיפות מדי יום? זאת איננו מצליחים להבין. אנו נשמח לראות תיקון אמיתי למשבר, ולקבל בשורות על חזרה למתכונת הרכבות הקודמת שפעלה ביעילות עד ספטמבר האחרון. עד אז, כל תגבור הינו בגדר הדבקת פלסטר לתיקון שבר".