מנכ"ל הרכבת ממליץ: לאסור העלאת אופניים וקורקינטים לקרונות
ההמלצה לאסור העלאת אופניים וקורקינטים לקרונות הועברה להחלטת שר התחבורה והיא נועדה להקטין את הצפיפות הגדולה בשעות העומס ברכבות, זאת עד להגעת קרונות חדשים במחצית השנייה של 2019
בעקבות הצפיפות הגדולה בשעות העומס ברכבות, העבירה רכבת ישראל למשרד התחבורה המלצה לבטל זמנית את האישור לעלות לקרונות עם אופניים וקורקינטים חשמליים. שר התחבורה ישראל כץ, כמי שאחראי על הפעלת הרכבת, יצטרך להחליט אם לאשר את המהלך.
- האם מנכ"ל הרכבת ישלם בכסאו על המחדל?
- כבל: "אבקש ממבקר המדינה לחקור את נושא קו הרכבת לירושלים"
- החשש: שאר פרויקטי הרכבת ייתקעו
בראיון ל"ממון שישי" שיתפרסם מחר מגלה מנכ"ל הרכבת, שחר איילון, כי הקפאת האפשרות לעלות לרכבות עם כלי התחבורה האישיים היא אחד המהלכים שבהם שוקלת הרכבת לנקוט כדי להקל על הצפיפות ברכבות, עד להגעת הקרונות החדשים שהזמינה הרכבת החל מהחצי השני של 2019.
"חלק מהרוכבים הצעירים מגזימים בכלים שהם מכניסים לקרונות, וכבר נראים יותר כמו אופנוע חשמלי. תחום האופניים חייב להיכנס למסגרת סבירה ואנחנו צריכים להקטין את היקף האופניים ברכבת. יצאנו בניסוי לחניוני אופניים רובוטיים בארבע תחנות, כדי שהנוסעים לא יצטרכו לעלות איתם לרכבת. גם הנוסעים המוגבלים בניידות חשובים לנו. התחלנו לפרק כסאות בקרונות המיועדים להם, כדי שהרוכבים לא ימלאו עם האופניים והקורקינטים שלהם את השטח שנועד לכסאות גלגלים. אנחנו מעדיפים לשמור על איכות החיים של שאר הנוסעים, והמלצנו לשר התחבורה שבתנאים הנוכחיים ברכבות, עדיף להוציא את האופניים מהרכבת, בטח שבשעות השיא". דיון בצעדים לשיפור המצב ברכבות, בראשות שר התחבורה כץ, צפוי בשבוע הבא.
בראיון מתייחס איילון גם לפתיחה החלקית בינתיים של הקו מירושלים לתל אביב, רק עד נתב"ג, בשל האיחור בהשלמת תשתית החישמול המתוכננת לקו עד לתחנת הרצליה, ודרך תחנות תל אביב. במקור הייתה אמורה חברת Semi הספרדית להשלים את הנחת התשתית עד להרצליה עד לחודש נובמבר לפני שנה. "זאת הפעם הראשונה שאנחנו בונים קו רכבת חשמלי. נגיע עם הקו הזה לתל אביב במהלך 2019. את עבודות החשמול מבצעת החברה הספרדית שזכתה במכרז בשווי 11 מיליארד שקל. אנחנו לא מרוצים מקצב ההתקדמות, אבל כרגע זה מה שיש. נעשה חושבים לגבי ההמשך כשהחישמול יגיע להרצליה".
העבודות להנחת תשתית החשמל סביב הפסים באיילון יהיו האתגר התחבורתי הבא במרכז, וצפויות לחייב הפסקות שירות של הרכבת בצירוף פקקים מוגברים, כפי שכבר אירע בזמן העבודות הקודמות בקו בעת ההכנות לחיבור הקווים החדשים מירושלים ומרעננה. "התחלנו כבר להציב עמודים, ואנחנו עובדים בלילות ובסופי שבוע, אבל 2019 לא הולכת להיות שנה קלה מהבחינה הזו. ניאלץ לבצע כמה הפסקות שירות, כמו הגבלת הרכבות מהדרום עד ההגנה ומהצפון עד הרצליה, עם שאטלים שנפעיל בין התחנות. הגשנו את תוכנית העבודה לאישור משרד התחבורה, וברגע שתאושר נפרסם אותה לציבור כדי שיוכל להיערך. החדשות הטובות הן שברגע שנשלים את הקו החשמלי עד לתחנת ההגנה, נוכל לחזור לשירות מלא בקו למודיעין, ולהפעיל משום רכבות לנתב"ג גם בימי שישי ובמוצ"ש, שבהם פעולתן הופסקה בגלל עבודות החישמול".