גפני הגביל את הצו להגדלת המיסוי על רכבי יוקרה היברדיים לחצי שנה בלבד
יו"ר ועדת הכספים רוצה ליצור לחץ על רשות המסים במטרה שזו תקדם הקלות בכל הנוגע לחישוב שווי שימוש של רכבים באופן שיקל על עובדים המשתמשים ברכביהם לצורכי עבודה
ועדת הכספים אישרה היום את הצו הקובע כי רוכשי רכבי plug-in והיברידיים שעלותם מעל 300 אלף שקל ישלמו מס קנייה מוגדל. הצו המקורי שנכנס כבר לתוקף ב-20 ביוני היה אמור להיות לשנתיים אולם יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, מבקש להגבילו עד לאפריל 2019 בלבד. ובכך ליצור לחץ על רשות המסים במטרה שזו תקדם הקלות בכל הנוגע לחישוב שווי שימוש של רכבים באופן שיקל על עובדים המשתמשים ברכביהם לצורכי עבודה. סמנכ"לית רשות המסים, מירי סביון אמרה בדיון כי הרשות תתייחס ברצינות לבקשתו של גפני.
- הכנסת צפויה לצאת בימים הקרובים למכרז ליסינג חדש
- ועדת הכספים לרשות המיסים: "שנו את שווי השימוש ברכב או שנשנה באמצעות חקיקה"
- ועדת הכספים בוחנת: הטבת מס משודרגת לרכבים מסחריים
מס הקנייה המוגדל על רכבי יוקרה נכנס לתוקף כהוראת שעה בספטמבר 2013 ומאז הוארך מדי תקופה, כאשר שיעור מס הקניה עולה באופן הדרגתי ככל שמחיר המחירון גדול יותר מ-300 אלף שקל עד לגובה של 20% הנוספים על המס הבסיסי על הרכבים.
הצו המעודכן קובע כי אותו מס יחול גם על רכבים עם "טכנולוגיות הנעה מתקדמות" שהיום נהנים משיעורי מס מופחתים זאת לאחר שברשות המסים זיהו מגמה של יבוא מוגבר של רכבי יוקרה היברדיים שבפועל לא נעשה בהם כל שימוש "ירוק". מנגנון המיסוי הירוק הביא לכך שבעלי רכבי יוקרה plug in זכו לשלם על רכבים השווים מיליון שקל שיעורי מס שהגיעו עד ל-20% וזאת בזמן שבעלי רכבים רגילים, ששוויים נמוך מ-100 אלף שקל, נדרשו לשלם מס גבוה בעשרות אחוזים.
על פי הערכת רשות המיסים צפויה כתוצאה מהמהלך תוספת הכנסות ממסים אלו יעמדו על כ-150 מיליון שקל בשנה.