ב.מ.וו תרכוש ב-4.2 מיליארד דולר עוד חלק ממפעליה בסין
בשנים האחרונות קבע הממשל הסיני שורה של הקלות המאפשרות ליצרנים מערביים להחזיק במעל מחצית מהחברה. ב.מ.וו תגדיל את אחזקותיה במפעליה המשותפים עם בריליאנס הסינית - מ-50% ל-75%
ב.מ.וו תשלם 4.2 מיליארד דולר כדי לרכוש חלק ממפעליה בסין, כך הודיעה החברה. על פי החוק הסיני, יצרני רכב מערביים המעוניינים להקים מפעל בסין חייבים להקימו בשותפות 50% עם יצרן מקומי. לכן כיום רובן המכריע של המכוניות המערביות המשווקות בסין מיוצרות בסין על ידי יצרנים מערביים בשיתוף עם יצרנים סינים - כדוגמת פולקסווגן FAW.
- סין: הקלות על השקעות זרות בבנקאות, רכב וחקלאות
- ב.מ.וו חשפה את מכונית הקונספט האוטונומית שלה; מבטיחה: ייצור מ-2021
- רכב כביש־השטח הסיני MG RX5: איכות שמנסה ליישר קו עם המערב
בשנים האחרונות קבע הממשל הסיני שורה של הקלות המאפשרות ליצרנים מערביים להחזיק במעל מחצית מן החברה. במסגרת העסקה, הנחשבת ליקרה מסוגה תגדיל ב.מ.וו את אחזקותיה במפעליה המשותפים עם בריליאנס הסינית - מ-50% ל-75%.
עסקת הרכישה נחשבת כדאית עבור ב.מ.וו למרות העלות הגבוהה דווקא בגלל איומי דונלד טראמפ: לפי הנשיא האמריקאי, על סחורות מסין יוטל מסי קניה משמעותיים, מה שדוחף את יצרני הרכב אשר מייצרים בסין להשקיע יותר בשוק המקומי כדי להגדיל את יכולות הייצור ולמקסם רווחים דווקא מהשוק הסיני. לצד צמצום החזקותיה של בריליאנס הסינית במפעלים המשותפים חתמו צמד היצרניות על המשך של שיתוף הפעולה ביניהן בשוק הסיני - עד 2040.