שירותי הכבאות נתנו אישור זמני: הרכבת מירושלים תפעל מיום שלישי
לאחר תרגיל של משטרת ישראל ושירותי הכבאות, אישר משרד התחבורה את פתיחת הקו בין בנייני האומה בבירה לבין נמל התעופה בן גוריון החל מיום שלישי הקרוב, למשך 30 יום, בשל השלמות נדרשות מבחינת כיבוי אש
משרד התחבורה אישר היום (א') את פתיחת חצי קו הרכבת שבין בנייני האומה בירושלים לנמל התעופה בן גוריון. האישור ניתן לאחר שמשטרת ישראל כמו גם כוחות כיבוי האש העבירו מצידם אישור להפעלת הקו
- הפיאסקו של הרכבת לירושלים: בכירים כבר מדברים על ועדת חקירה
- כך נתקעה הרכבת המהירה לירושלים
- נתניהו וכץ חנכו את קו הרכבת י-ם-ת"א - שבינתיים מגיע רק עד נתב"ג
עם זאת, גם לשורת אישורים זו יש להוסיף כוכבית - מבחינת כוחות כיבוי האש האישור להפעלת הקו הוא ל-30 יום בשל החובה להשלים עבודות נוספות בקו, אולם לא כאלה שמונעות את פתיחתו ביום שלישי הקרוב ה-25 בספטמבר. האישור ניתן לאחר תרגיל של משטרת ישראל וכוחות כיבוי האש היום - במטרה לאשר את פעילות הרכבת בחול המועד סוכות.
חצי קו רכבת לירושלים, חצי השקה, חצי נסיעה וחצי אישור- משרד התחבורה יפעיל משלישי הקרוב את הנסיעות מבנייני האומה לנתבג וחזרה. מבחינת המשטרה הכל סבבה, מבחינת כבאות יש עוד השלמות ולכן אישור מצידם הוא רק לחודש.
— Lior Gutman (@GutmanLior) September 23, 2018
המשך יבוא
קו הרכבת המהיר לירושלים, או כפי שהוא מכונה רשמית פרויקט A1, יצא לדרך עוד כהחלטת ממשלה בשנת 2001 ותחת ממשלת אריאל שרון ז"ל. מדובר במסילה חשמלית באורך של כ-60 ק"מ שאמורה לחבר בין דרום תל אביב לבנייני האומה בירושלים בזמן נסיעה של כ-28 דקות. ההשקה הרשמית שלו נדחתה לפחות שלוש פעמים, כאשר בינואר האחרון הבטיח שר התחבורה כץ השקה רשמית בפסח, שלא קרתה. עלות הפרויקט התנפחה אף היא מכ-3.2 מיליארד שקל במקור לכ-7 מיליארד שקל כיום.
ביום חמישי האחרון הושק כאמור מחצית הקו מירושלים לנמל התעופה בן גוריון. מאחר והחשמול שלו עד תל אביב טרם הושלם, כדי לכסות את שתי קצוות הקו יהיה צורך להחליף רכבת בנתב"ג ולהמתין לרכבת הדיזל הישנה כ-12 דקות. ההשקה החלקית אף מחייבת רישום מראש של 48 שעות באתר הרכבת וזאת עקב מגבלה של 400 איש לנסיעה.
הרכבת החלקית תפעל בשלב זה רק פעמיים בשעה. בשלב זה אף גורם ברכבת או במשרד התחבורה מסןגל להתחייב על תאריך פתיחה מלא של הקו החשמלי וההערכות הן לאמצע 2019