דואר ישראל עבר מהפסד לרווח של 38 מיליון שקל במחצית השנה
במחצית הראשונה אשתקד נרשם הפסד נקי של 1.66 מיליון שקל; העלייה ברווח נבעה בעיקרה מגידול של 34% בהכנסות מסחר מקוון וממכירת נכס בכ-36 מיליון שקל
חברת דואר ישראל פרסמה היום (ג') את תוצאותיה למחצית הראשונה של 2018, כשהמטרה היא להגיע להפרטה עם שווי מקסימלי. החברה רשמה במחצית רווח נקי של 38.1 מיליון שקל לעומת הפסד נקי של 1.66 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד.
- בדרך להפרטה: הערכת שווי לחברת הדואר
- ועדת הכספים אישרה את המתווה להפרטת הדואר: 60% יישארו בידי המדינה
- אימפריית הנדל"ן של דואר ישראל
העלייה ברווח נבעה בעיקרה מהכנסות מסחר מקוון שגדלו בכ-34%, הכנסות מימון נמוכות וביטול הפרשות מס עודף. כמו כן, מנוע צמיחה בלתי מבוטל בעניין חברת הדואר למכירת נכס שהיה בבעלותו בכ-36 מיליון שקל. בחציון הראשון של 2018 הוזמנו מחו"ל 30 מיליון חבילות, מול 24 מיליון בחציון מקביל אשתקד.
ההכנסות של החברה בחציון הסתכמו ב-912 מיליון שקל לעומת 903 מיליון שקל בחציון מקביל אשתקד. עם זאת, לאור השינוי בהרגלי הצריכה של הישראלים שאימצו את ההזמנות מחו"ל גם בזכות הפטור ממכס עד 75 דולר, גם בדואר רואים בפעילות החבילות יעד מרכזי הן מבחינת מודל כלכלי והן מבחינת תדמית ציבורית.
לשם מטרה זו בחברה, שעתידה לגשת לקראת 2019 לתהליכי הפרטה ושבוחנת כבר היום את עתידה וזהות המשקיע הפוטנציאלי עתידי, ביצעו מהלכי היערכות לגידול המתמשך בהזמנת חבילות כשבמרכזה פתיחת מרכז הסחר המקוון במודיעין ב-2017, שערוך לקלוט ולמיין מעל 100 מיליון חבילות בשנה.
לצד זה, פיתחו בדואר שיתופי פעולה חיצוניים כאלטרנטיבה לסניפים המסורתיים ושירות השליחים כמו זה עם חברת הדלק פז ועם מאות החנויות, הפיצוציות, הקניונים והמכולות ברחבי הארץ שמסייעים להתמודד בעומס ההזמנות מחו"ל.
בחציון הראשון של השנה חלה עלייה של 33.7% בהכנסות מסחר מקוון, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, לצד המשך ירידה של כ-7% בהכנסות משירותי דואר.
בסעיף הרווח הגולמי בחציון הציג הדואר נתון של 63.9 מיליון שקל, לעומת 72.9 מיליון שקל בחציון מקביל אשתקד. הרווח התפעולי בחציון עמד על כ-42 מיליון שקל, לעומת כ-15.3 מיליון שקל בחציון מקביל אשתקד. כך גם ה-EBITDA בחציון עמד על 100 מיליון שקל (כ-11% מההכנסות), לעומת 73 מיליון שקל (כ-8.1% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד.
חזי צאיג יו"ר דירקטוריון דואר ישראל: "בחציון הראשון של השנה התמקדה החברה בשיפור השירות ובפיתוח מנועי הצמיחה, לצד המשך יישום תוכנית ההבראה הארבע שנתית, שתסתיים בסוף השנה. בנוסף, בימים אלה החברה נמצאת בעיצומו של מהלך ארגוני-אסטרטגי אשר יחד עם ההשקעה המסיבית בטכנולוגיות חדשות בתחום העברת הדואר והחבילות, אמור להתאים את החברה לאתגרי השנים הבאות בתחום הקניות ברשת, ולשינויים בסביבה העסקית".
דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל: "הגידול בהכנסות מתחום הסחר המקוון היה גבוה יותר בחציון הראשון של השנה מול הירידה בהכנסות מתחום הדואר המסורתי. גם בחציון הראשון של השנה המשכנו להשקיע במנועי הצמיחה של החברה עם דגש על תחומי הסחר המקוון ובנק הדואר, לצד פעילויות לשיפור השירות בתחום הדואר המסורתי".