אובר של הזבל מביאה את הפסולת ישר למקום המיחזור
הסטארט־אפ RTS מקשר בין משאיות פינוי אשפה ללקוחות עסקיים; הכנסותיו עומדות על 10 מיליון דולר בשנה, אך יש לו הרבה לאן לצמוח
- מה צריך לעשות עם ערימות האשפה של ישראל?
- מאחורי הקלעים של המיחזור: הבקבוקים מירדן, הפיקדון מישראל
- עד 2024: אדידס תעבור לפוליאסטר ממוחזר
המערכת של RTS יודעת לזהות זבל אורגני ולקשר בין הלקוח שזרק את הזבל לבין מוביל אשפה עצמאי שיכול לקחת את הזבל לחווה חקלאית, שם הוא יתווסף לערימת קומפוסט ויעבור תהליך מיחזור פשוט וטבעי. זבל עם תכולה גבוהה של פלסטיק ילך למרכז מיחזור שינסה להפיק ממנו חומרי גלם לשימוש מחדש, והרשימה עוד ארוכה.
המערכת אף יודעת לנתח את הרכב הזבל, וכך לייעץ ללקוחות כיצד לטפל בצורה נכונה בפסולת שלהם, כיצד למקסם את יכולות המיחזור והשימוש מחדש של הפסולת, ולהקטין ככל הניתן את כמויות הפסולת להטמנה. למעשה, המערכת מספקת לא רק שירותים של מיחזור ופינוי אלא גם מעקב וניתוח של הפסולת הנוצרת במקום. מדובר בניתוח רב־ערך בעולם שבו עסקים וארגונים רבים רוצים להיות שקופים ככל הניתן לגבי הרכב הפסולת שהם מייצרים, ובמקביל לייצר פתרונות של ממש לצמצום הזיהום הנובע מאותה פסולת.
הלקוחות של RTS הם לקוחות עסקיים וארגונים. אחד הלקוחות הגדולים של RTS, שפועלת בערים ניו יורק, פילדלפיה, וושינגטון, בולטימור ושיקגו, הוא חברת השכרת חללי העבודה WeWork של אדם נוימן. גם רשת הסופרים האורגנית הול פודס שבבעלות אמזון משתמשת בשירותי החברה וכך גם מגוון רחב של משרדים, בתי ספר ומוסדות אחרים. עסקים כמו הול פודס ו־WeWork מודעים לכך שהלקוחות שלהם דורשים מהם סטנדרט גבוה יותר של טיפול בפסולת ומציאת פתרונות מיחזור ושימוש מחדש.
RTS משרתת גם את אצטדיון הבית של הניו יורק מטס, הסיטי פילד, ונקראה לפנות את הפסולת שנותרה במקום לאחר אליפות ההוקי של 2018. החברה פינתה משם כ־1.7 קמ"ר של לוחות עץ וציוד נוסף, שהועברו לשימוש ארגונים ללא כוונת רווח שמקדמים אמנות בלונג איילנד.
החברה עדיין בראשית דרכה ומציגה כעת הכנסות של 10 מיליון דולר בשנה בלבד. אלא ששוק הפסולת בארה"ב נאמד ב־65 מיליארד דולר בשנה, כך שאם היא תצליח להוות תחרות של ממש לשחקנים המסורתיים יותר בשוק, יש לה הרבה לאן לצמוח.