לקראת המונדיאל: סוכנות שיווק רוסית מציעה למסעדות חוות דעת מזויפות
לטענת הסוכנות, היא יכולה להעלות את הדירוג שלהן באתר הטיולים TripAdvisor, תמורת 570 דולר. עם זאת היא טוענת שהיא רק מתווכת בין מסעדות ועצמאים שמפרסמים חוות דעת מזויפות
- אחרי 10,000 סימולציות, UBS קובע: גרמניה תנצח במונדיאל
- הקרב על המונדיאל: סלקום משיקה חבילת סלולר מוזלת
- כאן מוכר זכויות השידור של 17 ממשחקי המונדיאל לערוצים חינמיים
סוכנות השיווק, Bacon Agency, אומרת שביכולתה להתערב באלגוריתם של טריפ אדוייזר שמטרתו גילוי סקירות וחוות דעת שקריות בשפות זרות לקראת גל המבקרים שצפוי סביב גביע העולם.
"מה תעשה אם אף שוודי או סרבי מעולם לא ביקרו במסעדה שלך והשאירו חוות דעת?", שואלת סוכנות בייקון בעלון שלה שהגיע למסעדת טרוקורוב בעיר יקטרינבורג (בהרי אורל), שאמורה לארח את מצרים ואורגוואי במשחקי הסיבוב הראשון שלהן. והעלון גם עונה: "תכתוב אותה בעצמך!"
תמורת 570 דולר החברה מבטיחה מקום ברשימת עשרת המסעדות הטובות ביותר של טריפ אדוייזר. "אנחנו מציעים לעזור לתיירים למצוא אתכם, ולהשאיר את הכסף שלהם אצלכם", כותבת החברה.
מטריפ אדוייזר נמסר בתגובה: "אנחנו מתנגדים לכל ניסיון להתערב בדירוג העסקים שלנו. צוות החקירה שלנו מאוד יעיל בתפיסת אלה המנסים לפרסם חוות דעת שקריות תמורת כסף".
חוות דעת מזויפות הן תופעה נפוצה, אך אין זה שכיח שחברה שמפיצה אותן מודה בכך בכזו פתיחות, או שהן מקושרות ישירות לאירוע ספורטיבי.
גביע העולם מביא הזדמנויות גדולות עבור עסקים ב-12 הערים שמארחות את המשחקים, המקווים להרוויח מהאוהדים הזרים האמידים בדרך כלל, וזאת בשעה שהרוסים חווים על בשרם את תחלואי הכלכלה שלהם ואת הסנקציות הזרות שמוטלות עליה.
Bacon Agency אישרה שהיא מציעה את השירות, אך אמרה שהיא מתפקדת רק כמתווכת בין מסעדות ועצמאים שמפרסמים חוות דעת מזויפות. בעלי בייקון, רומן בלדנוב: "אנחנו מבינים שזה בלתי חוקי במובן שטריפ אדוייזר מתנגדת לזה. רק ניסינו את הנישה הזאת, כי זיהינו ביקוש גבוה. זה לא בגלל שאנחנו רמאים... כל המסעדות יודעות שחוות דעת הן דבר מוזמן, ורבות אכן משתמשות בשירות הזה."