אירופה נוטשת את הדיזל - אך זיהום האוויר ממכוניות רק עולה
למרות פרשת דיזלגייט שגררה מהלכים נגד יצרניות רכב, ממוצע פליטת המזהמים ב-2017 באיחוד האירופי היה גבוה מזה שתועד ב-2016
השימוש במכוניות הדיזל בירידה - אך זיהום האוויר הנפלט ממכוניות נמצא במגמת עלייה. כך עולה מנתונים שמפרסם ה-EEA - הגוף האחראי על איכות הסביבה באירופה.
- בכיר בפורשה נעצר במסגרת החקירה בפרשת דיזלגייט
- ערים בגרמניה יוכלו לאסור כניסת מכוניות דיזל לתחומן
- האם מכוניות הדיזל ייעלמו מהכבישים?
נתון מפתיע זה, המתייחס לשנת 2017, מתפרסם דווקא לאחר שמדינות האיחוד האירופי אימצו אשתקד שיטה חדשה ומחמירה במיוחד למדידת נתוני זיהום אוויר, שצפויה להיכנס בשנה הבאה לתוקף גם בישראל
הנתון המפתיע שנחשף בדוחות ה-EEA עומד בסתירה מוחלטת לטענות הקובעות כי לאחר פרשת דיזלגייט ולאחר שורה של מהלכים של האיחוד האירופי נגד יצרני הרכב הגדולים, אמורה להירשם ירידה בזיהום הנפלט ממכוניות, זאת לאור הירידה במכירות הדיזל וההקפדה של יצרני הרכב על עמידה בתקני זיהום.
אך בפועל כאמור, הנתונים - שחושבו לפי מכירות רכבים - מוכיחים כי בשנה שעברה נרשמה דווקא עלייה של 0.4% בשיעור פליטות הפחמן הדו-חמצני הממוצע, שעומד כעת על 118.5 גרם של פחמן דו-חמצני לקילומטר.
עוד עולה מהנתונים, שב-17 מדינות החברות באיחוד, ממוצע פליטת המזהמים היה גבוה מזה שתועד בשנת 2016. לדוגמה, בבריטניה עלה הממוצע ב-0.8%, בצרפת ב-0.6%, בספרד ב-0.5% ובגרמניה ב-0.1%. כמו כן בהולנד - מדינה המעודדת תחבורה נקייה וידועה במספר האופניים לנפש - נרשמה עלייה משמעותית במיוחד של 2.27% בפליטת המזהמים.