בחנו את עצמכם: איזה מין טיפוס אתם בעבודה?
כל אחד מפתח עם הזמן סגנון עבודה ייחודי שמתאים לו; הכרת טיפוס העבודה שלכם והצגתו למנהלים שלכם תסייע לכם לעשות את עבודתכם בצורה היעילה ביותר
בדיוק כמו שאנשים שונים אוהבים טעמים מסוימים או מעדיפים לשלוח הודעות לחברים במקום להתקשר, גם ההתקדמות בקריירה מבססת סגנון עבודה ייחודי. בעוד שחלק מהעובדים מצטיינים במפגשי צוות וסיעור מוחות בשעות אחר הצהריים, אחרים דווקא מפגינים יצירתיות בשעות המוקדמות של הבוקר או אולי בכלל נמנעים ככל האפשר מעבודת צוות. בדומה, יש שמעדיפים פגישות ודדליינים כשאחרים מגיעים לתובנות הטובות ביותר כשהם עובדים לבדם.
מסיבה זו מומחי קריירה מדגישים את החשיבות של זיהוי סגנון העבודה האישי שלכם ובאותה מידה את חשיבות הצגתו למנהלים. אם אתם לא בטוחים איזה סוג עובדים אתם, תוכלו למלא את השאלון האינטראקטיבי ולבדוק בעצמכם:
באתר theladders פרסמו את עצות המומחים לגבי כל אחד מטיפוסי העבודה השונים:
טיפוס של בוקר:
בניגוד לאנשים שמפעילים כמה שעונים מעוררים ואז לוחצים על נודניק, אתם מתחילים את היום בפרץ אנרגיה, אפילו לפני כוס הקפה. היתרון הוא שאתם מתניעים את יום העבודה עוד לפני ששאר עובדים מגיעים בכלל למשרד. "הקפידו להציץ במשרדים של אחרים ולאחל להם בוקר טוב תוך חיוך ושמירה על אינטראקציה אנושית", אומרת מומחית העסקים והלייף סטייל קתרינה קוזיאס.
מכיוון שאתם הראשונים שקוצרים את היתרונות של שעות העבודה השקטות של הבוקר, אתם גם כנראה הראשונים שנופלת עליהם עייפות הצהריים. מסיבה זו קוזיאס ממליצה להאציל סמכויות ולאפשר לעובדים שלכם להשתתף בפגישות בשעות הללו או להגיע להסדר לפיו אתם יוצאים הביתה מוקדם כמה פעמים בשבוע.
ההורים של המשרד:
אנשים שמושקעים בחיים וברווחה של שאר העובדים במשרד הופכים עד מהרה ל"הורים" של העבודה. טיפוסים מסוג זה משדרים נאמנות ויושרה, אך לפי קוזיאס, הם זקוקים לאינטראקציה תמידית כדי להזין את הצורך הזה. כדי להדגיש את הגישה הזו, ההמלצה היא לחפש וליצור הזדמנויות המאפשרות לארגן ימי גיבוש לעובדים או דברים קטנים להעלאת המוראל. "כבדו את העובדים בעוגיות בימי חמישי. תוכלו למנף את הנטייה הנדבנית הזו שטבעית לכם כדי לגרום לחבריכם לחבב אתכם עוד יותר", היא אומרת.
- הטרנד החדש בהייטק - מציאת עבודה לאנשים אחרים
- קיבלתם משוב לא הוגן בעבודה? כך תגיבו
- איך להפסיק לשעמם מעסיקים עם קורות החיים שלכם
הזאב הבודד:
אתם לא בהכרח אנשים מופנמים ששונאים קרבת בני אדם, אך בכל הקשור לעבודה אתם מעדיפים לעבוד לבד. מכיוון שחבישת אוזניות כל הזמן עלולה להעביר את המסר שאתם לא שחקנים קבוצתיים, עדיף להיות כנים עם הבוס לגבי סגנון העבודה שלכם. בימינו שהמגמה השולטת במשרדים היא של חלל אחד פתוח ומשותף, תאלצו ככל הנראה לעצב מחדש את המרחב האישי שלכם כדי להגביר את היעילות שלכם. זה יכול לבוא לידי ביטוי במציאת פינת קפה רק שלכם או בעבודה מהבית. "אמרו לבוס שלכם שכדי להיות יעילים עליכם לעבוד במקום שקט, ולכן תשמחו לעבוד מהבית או להגיע מוקדם כדי לסיים את הפרויקט", אומרת איימי קופר האקים, מומחית למקום עבודה וקואצ'רית קריירה.
קוזיאס מוסיפה שגם אם אתם משגשגים בעבודה אישית, אל תימנעו לגמרי מאינטראקציות חברתיות, שיעזרו לכם לבנות אמון עם שאר חברי הצוות. אין פירוש הדבר שעליכם להשתתף בפגישות לא חיוניות מבחינתכם או להשתתף ברכילות המשרדית, אלא פשוט עשו מאמץ כדי לבסס בדרך מסוימת את המוניטין שלכם.
מסמר הערב:
בקצה השני של הספקטרום נמצאים העובדים החברותיים. "אם אתם אוהבים לגלגל רעיונות בקול וחייבים דיאלוג ואינטראקציה, אז אתם מתאימים לעבודה בצוות", מסבירה האקים. אף שלכל סגנון עבודה יש יתרונות וחסרונות, האקים טוענת שהיכולת לעבוד טוב בקבוצה היא תכונה שכדאי להדגיש בפני הבוס, שתסייע לקדם את הקריירה. כל עוד המפגשים התכופים שלכם עם עובדים אחרים מייצרים תוצאות, מנהלים רבים ישמחו להשתמש בתאבון שלכם לשיחות לטובת החברה. "תציעו להשתתף בישיבות סיעור מוחות. שתפו את הרעיונות שלכם והביעו דעה על רעיונות אחרים, השתמשו בכישורים החברתיים שלכם להשגת תמיכה ברעיונות שלכם", היא ממליצה. רק זכרו שלא כולם שותפים להתלהבות החברתית הזו, וכבדו את ההעדפות של שאר חבריכם למשרד.
דייקנים:
אם המחשבה על כך שתשבו בחדר הישיבות ותמתינו לשאר חברי הצוות אפילו חמש דקות מספיקה כדי לגרום לעשן לצאת מהאוזניים שלכם, טיפוס העבודה שלכם הוא הדייקן. כפי שהאקים מסבירה, עובד דייקן מעריך תאריכי יעד ולוחות זמנים, ונותן כבוד לזמן של העבודה. הוא גם רוצה שכל העובדים יחשבו כמוהו בעניין. הלך הרוח הזה יעזור לכם להצליח, אך קרוב לוודאי שתחושו מתוסכלים לעיתים קרובות מחוסר היכולת של העובדים לצידכם. לכן חשוב שתעדכנו מראש לגבי הצרכים שלכם. תבטאו בצורה ברורה את הצורך להגיש משימות בזמן, כך שתוכלו להשלים את החלק שלכם בפרויקט. אם הבוס שלכם מציב אתכם כל פעם מחדש בצוות עם אנשים שלא עומדים בזמנים, הציעו להשלים את החלק הראשון בפרויקט כך שלא תושפעו מהעיכובים של האחרים.