משרד התחבורה יבחן את שירות ההסעות של Gett
השאטלים של החברה פועלים לניסיון מתחנות רכבת בתל אביב ובני ברק. משרד התחבורה יבדוק האם לא מדובר על "הפעלת מוניות שירות במסווה"
Gett (לשעבר גט טקסי) משדרגת את מערך ההסעות שלה ומתחילה להציע שירותי הסעות שיתופיות. משרד התחבורה יבדוק אם השירות עומד בתנאי הרישיון והאם אינו פוגע ברפורמה המתוכננת למוניות שירות.
- מצלמה נסתרת: כך אורבים החאפרים לתיירים בנתב"ג
- נהגי מוניות בניו יורק תובעים את Gett
- המכרז בוטל: ממחר בחצות כל מונית תורשה לאסוף נוסעים בנתב"ג
עד עתה התמקדה Gett בשירות הזמנת מוניות ספיישל, לצד שירות משלוחים מהיר ושירות לקבלת חבילות מדואר ישראל. כעת, מציעה החברה שירות מתוחכם יותר שנמצא על קו התפר שבו נפגשות מונית שירות, מונית ספיישל ונסיעה שיתופית.
השירות, שמכונה Gett Together מורכב משני פורמטים: שאטל וקווים. בפורמט שאטל, רכב השירות יאסוף נוסעים מנקודה מרכזית משתנה, למשל תחנת רכבת או יציאה מאירוע המוני, ויפזר את הנוסעים בין נקודות הורדה שונות שיקבעו בהתאם ליעדם.
פורמט זה מיועד לפעול במודל של שיתוף פעולה עם מעסיקים, במסגרתו חברות ישלמו לגט על מנת להפעיל שאטל בעבור עובדיהן, שיכול להיות שאטל משותף עם חברות אחרות באותו אזור. לדברי מנכ"ל Gett ישראל, מארק און, בשעה שכיום חברות משלמות בעבור שאטל כ־80 אלף שקל בחודש, השירות של Gett יעלה להן רק 10 אלף שקל בחודש לכל העובדים.
שירות השאטל פועל כיום במתכונת של פיילוט בשני מיקומים: בין תחנת רכבת האוניברסיטה לרמת החייל ובין תחנת רכבת בני ברק לבני ברק ביזנס סנטר. לדברי און "שני הקווים, שאחד מהם עובד כבר מעל חודש וחצי, מראים תוצאות מדהימות. יכול להיות שבשלב הראשון אנשים רק מוותרים על הגעה עם רכב פרטי לתל אביב, אבל בשלב השני אם נעשה את זה טוב הם יוותרו גם על ההגעה ברכב לתחנת הרכבת".
משרד התחבורה אינו שותף להתלהבות של מנכ"ל Gett, וייבחן בשבועות הקרובים האם השירות החדש הוא תחליף מסווה של הפעלת מוניות שירות, והאם הוא עומד בתנאי הרישיון. בשבועות האחרונים משרד התחבורה ביצע שימוע לחברת אובר (UBER) על הסעת נוסעים ללא אישור, כאשר לפי הפקידות הבכירה במשרד השימוע עלול להוביל להעברת חומרים למשטרה.
סיבה נוספת לבדיקה היא התוכניות לביצוע שינויים מבניים בענף מוניות השירות. לאחר שהוסר מחוק ההסדרים, מנסים הנוגעים בדבר למצוא פתרון להפעלת כ־1,800 קווי מוניות מושבתים. לפני כמה שבועות הוארך רישיון ההפעלה של הענף עד לסוף ינואר 2018. החשש הוא שהפעלה מאסיבית של קווי תחבורה שיתופית במקום מוניות שירות עלולה לתקוע את הרפורמה.
מ-Gett נמסר ש"השירות מיועד לעסקים בלבד ולעובדי חברות שונות".
פורמט הקווים שמתוכנן ב־ Gett יפעל בדומה לקו של מוניות שירות או אוטובוס, יסע במסלול קבוע בין נקודות חשובות (כמו תחנת רכבת ומרכזי עסקים) ויאפשר לנוסעים לעלות ולרדת מהנסיעה במהלכו. מדובר בפורמט שדומה לשירות שמציעה VIA הישראלית, שפעילה בארה"ב. השירות של החברה לא אוסף ומוריד נוסעים מכתובות ספצפיות אלא מפינות רחוב סמוכות למוצא וליעד שלהם, עד מרחק של שני בלוקים. בדרך, יכול הרכב לאסוף ולהוריד נוסעים אחרים, כאשר האלגוריתם של השירות בנוי כך שהנהג לא משנה את מסלול נסיעתו ולכן לא מאריך את זמן הנסיעה.
המחיר הנמוך הוא זה שהפך את השירות של VIA לפופולרי במיוחד, אך ב־Gett לא מפרטים בשלב זה כיצד יתומחר השירות שלו. עם זאת בלונדון, שם כבר פועל השירות, עלות נסיעה עומדת על 2 פאונד, קצת יותר מ־9 שקלים.