כותבים הרבה סטטוסים? פייסבוק תתחיל לצנזר אתכם
הרשת החברתית הודיעה על שינוי באלגוריתם שלה, שקובע אילו פוסטים יופיעו בפיד של המשתמשים. לפיו, גולשים שמעלים יותר מ-50 פרסומים ביום, יופיעו פחות אצל חבריהם מתוך הערכה שהם מפיצי ספאם או פייק ניוז
- עובדים עלינו: פייק ניוז לא מפריע לצרכני החדשות בפייסבוק
- מחירון הפייק ניוז: 50 אלף דולר והרסתם למישהו את החיים
- עיתונאים בכירים עוזבים את CNN לאחר שפרסמו פייק ניוז על טראמפ
פייסבוק הודיעה בסוף השבוע שכחלק מאמציה להילחם בהפצת פייק ניוז באמצעות הפלטפורמה שלה, היא שינה את האלגוריתים של הפיד כך שיצניע עדכונים ממשתמשים שמפרסמים 50 או יותר פוסטים ביום.
"המחקר שלנו גילה שיש קבוצה קטנה של אנשים בפייסבוק שנוהגים לשתף כמות גדולה של פוסטים ציבוריים מדי יום, ולמעשה מספימים את הפיד של אנשים", אמר סגן נשיא פייסבוק לניוזפיד, אדם מוזרי, בהודעה שפרסמה החברה. "המחקר שלנו גילה עוד שהקישורים שהם משתפים נוטים לכלול תוכן באיכות נמוכה כמו קליקבייט, כותרות סנסציוניות ומידע מוטעה. כתוצאה, אנחנו רוצים להפחית את ההשפעה של הספאמרים האלו ולתת תיעדוף נמוך לקישורים שהם משתפים, לעומת קישורים של משתמשים רגילים".
לדברי מוזרי, מדובר רק במשתנה אחד מני רבים שמשמש את פייסבוק בקביעת התעדוף של פוסטים בפיד, ושהוא ישפיע רק על קישורים ספציפיים ולא על דומיינים שלמים, או עדכונים דוגמת תמונות, סרטונים או שיתוף פוסטים מעמודים. "צעדים כאלו מאפשרים לנו לשפר את הניוזפיד, להציף יותר סיפורים אינפורמטיביים ולצמצם את התפשטותם של קישורים בעייתיים", הוסיף.
גם טוויטר מנסה להגביר את מאבקה בפייק ניוז, ולפי דיווח של הוושינגטון פוסט, החברה בוחנת את האפשרות להוסיף תכונה שתאפשר למשתמשים לסמן ציוצים שמכילים מידע שגוי, מטעה או מזיקה. לדברי מקורות, התכונה, שעדיין נמצאת בשלב אב הטיפוס, יכולה להופיע בדמות תיבת בחירה שתופיע ליד כל ציוץ. מטוויטר נמסר בתגובה: "אין כרגע תוכניות להשיק מוצר כלשהו מסוג זה".