יוגדלו הטבות המס לאביזרי בטיחות אקטיביים בכלי רכב
ל"כלכליסט" נודע כי רשות המסים תקטין בהדרגה את הטבות המס על מערכות הגנה פסיביות לבטיחות בכלי רכב, כמו אלה של מובילאיי. במקביל יוגדל זיכוי המס לכלי רכב עם אביזרי בטיחות אקטיביים שמתקנים את הנהיגה
רשות המסים נערכת להצגת מתווה חדש לחישוב זיכוי מס עבור אביזרי בטיחות בכלי רכב. המתווה, שייכנס לתוקף על פני שנתיים, יצמצם בהדרגה את ההטבות על מערכות בטיחות פסיביות ויגדיל את ההטבות על מערכות בטיחות אקטיביות, כך נודע ל"כלכליסט".
על כל המכוניות החדשות המשווקות כיום בישראל מוטל מס קנייה בגובה 83%. ממס הקנייה מנוכים סכומים המגיעים עד 16.5 אלף שקל הנקבעים בהתאם לרמת הזיהום שהרכב פולט, וגם סכומים הנקבעים בהתאם לרמת אביזרי הבטיחות של הרכב המחושבת לפי נקודות.
על פי המתווה הנהוג כיום, מערכת בקרת סטייה מנתיב, שמשמיעה התרעה קולית כשהרכב סוטה מנתיב הנסיעה, זוכה להטבה של שתי נקודות. מערכת ניטור מרחק מלפנים המשמיעה התרעה קולית כאשר הרכב מתקרב לרכב שלפניו, זוכה גם היא לשתי נקודות. לעומת זאת, מערכות בטיחות אחרות, אקטיביות יותר אשר מסוגלות להשתלט על מערכות הרכב השונות כדי למנוע תאונה, זוכות לניקוד נמוך יותר.
שיטת החישוב החדשה תתבצע בשתי פעימות: הראשונה תצא לפועל בינואר 2018, והשנייה בינואר 2019. במסגרת המהלך יופחת הניקוד של המערכות הפסיביות משתי נקודות לאפס. בינואר הקרוב יירד ציון הבטיחות של מערכות בקרת סטיה מנתיב וניטור מרחק מלפנים משתי נקודות לאחת. בינואר 2019 יירד הציון לאפס והמערכת תימחק מרשימת הזכאיות להטבה. במקביל יעלה בהדרגה הציון למערכות האקטיביות ויתווספו מערכות שעד כה לא אושר להן זיכוי.
מרשות המסים נמסר: "במקביל למהלך של חובת התקנת מערכות בטיחות ברכבים, יוסטו באופן מדורג הטבות המס בעיקר למערכות בטיחות אקטיביות".