מהבוקר: 3,300 מעובדי קבוצת כלל ביטוח שובתים
העובדים מוחים על הסחבת במו"מ להסכם קיבוצי חדש. עקב השביתה לא ניתנים שירותים שונים לרבות קבלות קהל. צפו בשומרים מונעים את כניסת יו"ר ועד עובדי כלל למשרדי החברה
כ-3,300 עובדים מקבוצת כלל ביטוח פתחו הבוקר (א') בשביתה כללית, על רקע חוסר ההתקדמות במו"מ להסכם קיבוצי חדש. כ-70 עובדים בדרג מנהלים ומספר עובדים נוספים הגיעו לעבודה.
- ועד עובדי כלל ביטוח הכריז: שביתה כללית החל מיום א' הקרוב
- כלל עברה מהפסד לרווח של 140 מיליון שקל ברבעון הראשון
- עובדי כלל ביטוח דורשים מענקי מכירה מההנהלה
בחודש דצמבר הוכרז סכסוך עבודה בחברה. בחודש מרץ הושג הסכם ביניים שהסדיר את סוגיית שכר המינימום - כאשר ההסכם הושג לאחר שהעובדים שבתו יום אחד. באותו מועד הוסכם גם על שקט תעשייתי. מאז לא הצליחו הצדדים להגיע להסכמה.
מאבטחים מונעים בכוח מיו"ר ועד העובדים להיכנס למשרדים
במסגרת השביתה לא ניתנים באופן גורף שירותי החברה השונים לרבות קבלות קהל וטיפול בפניות באמצעות מוקדי שירות הלקוחות. כמו כן, לא ניתן שירות למעסיקים, לא נשלחים דו"חות, מכתבים ומסמכים אל הלקוחות ולא מבוצעות פעולות השקעה הקשורות לכספי העמיתים. בנוסף לכך סוכנים לא יכולים להנפיק פוליסות של החברה ולא מתאפשרים פדיונות של כספי פנסיה.
עקב השביתה, הנהלת כלל ביטלה את אישורי הכניסה הקבועים של חברי הוועד, ומנעה את כניסתם למשרדיהם באמצעות כוחות אבטחה ושוטרים. כמו כן נמנעה כניסתה של נציגת ההסתדרות לבניין. למרות החסימה, חברי הוועד נכנסו למטה החברה ובשעה זו מתכנסים בחדר הוועד לתדרוך לקראת המשך השביתה.
יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח, רוני רז, מסר בשבוע שעבר: "ועד עובדי כלל ביטוח מצר על כך שהנהלת החברה מתעקשת לנהוג באופן חסר אחריות כלפי לקוחות החברה, שותפיה העסקיים וסוכני הביטוח ובמיוחד כלפי עובדיה. אנו קוראים לה להתחיל בהידברות אמיתית ומכבדת עם נציגי העובדים על מנת להגיע להסכם קיבוצי ראוי בהקדם".
הנהלת כלל ביטוח מסרה הבוקר בתגובה: "הנהלת כלל ביטוח מנהלת את המו"מ מתוך מחויבות ואחריות רבה להמשך חוסנה ויציבותה של החברה, סוכניה ועובדיה. אנו מצרים על החלטת ועד העובדים לנקוט בצעד אגרסיבי ומיותר וקוראים לו לחזור אל שולחן הדיונים על מנת להגיע להסכמות ולחתימה על הסכם קיבוצי חדש. יודגש כי במהלך השביתה תמשיך החברה בפעילות השקעת כספי העמיתים ותפעל במתכונת מצומצמת לרבות בטיפול בפניות דחופות של לקוחות.